A legutóbbi két versenyen kikapott csapattársától, a Kínai Nagydíj időmérő edzésén pedig még a két Red Bull is megelőzte a Q3-ban többször is hibázó Nico Rosberget.
A legutóbbi két versenyen kikapott csapattársától, a Kínai Nagydíj időmérő edzésén pedig még a két Red Bull is megelőzte a Q3-ban többször is hibázó Nico Rosberget.
A német már az első két etapban is lassabb volt csapattársánál, a Q3-ban viszont utolsó két körét egyaránt elrontotta, a végén meg is pördült a célegyenesben.
„Egyszerűen túlerőltettem, és az lett a vége, hogy lassabb lettem az utolsó körökben. Persze mindent meg kellett próbálnom, hátha összejön, de végül nem sikerült. Sokat nem érdemes rágódni ezen, nem voltam elég gyors”- nyilatkozta Rosberg, aki végül közel 1,3 másodperccel elmaradt csapattársától, a pole-t megszerző Lewis Hamiltontól.
„Problémám volt a fékekkel, az utolsó szektorom ezért volt ilyen rossz. Kár érte, mert ezt leszámítva gyors voltam, de a fékek ma nem voltak az igaziak, ami miatt nem is igazán éreztem jól magam az autóban”- magyarázkodott a pontverseny éllovasa.
Rosberget ráadásul a kormányon lévő kijelző is megvezette, mert azon az jelent meg, hogy lassabb korábbi idejénél, holott valójában gyorsabb volt, és így nem kellett volna az utolsó kanyarban annyit kockáztatnia ahhoz, hogy javítson. Így viszont, ahogy mondta is, kockáztatott, de ez most visszafelé sült el.
A Mercedes istálló igazgatója, Toto Wolf azt is elárulta, hogy Rosberg fékei a hosszú egyenesekben hűltek vissza annyira, hogy utána a pilóta elmérte a féktávokat. A csapat dolgozik azon, hogy megértsék, ez miért következett be a 6-os rajtszámú versenyautónál.