A Forma-1-es csapatok megegyeztek abban, hogy a jövő évben változtatni fognak az időmérő edzés menetén, és az utolsó, jelenleg tizenöt perces üzemanyag fogyasztásról szóló etapot lerövidítik, ezzel is környezetbarátabbá téve a sportot.
A Forma-1-es csapatok megegyeztek abban, hogy a jövő évben változtatni fognak az időmérő edzés menetén, és az utolsó, jelenleg tizenöt perces üzemanyag fogyasztásról szóló etapot lerövidítik, ezzel is környezetbarátabbá téve a sportot.
Az, hogy milyen mértékben, és miként rövidül majd az utolsó etap, illetve változik-e még valami, csak a Motorsport Világtanács októberi ülésén dől el. A jelenlegi szisztéma szerint három részből áll a kvalifikáció, és a hat leglassabb versenyző búcsúzik az elő két etap végén, majd a még versenyben maradt 10 pilóta az utolsó tizenöt perces etapban száll harcba a pole pozícióért.
Az utolsó szakaszban viszont a versenyzők azon vannak, hogy minél több üzemanyagot égessenek el, hogy az egyre könnyebb autókkal nagyobb esélyük legyen megszerezni az első rajthelyet. Az addig elhasznált üzemanyagot ugyanis a szabályok értelmében visszatölthetik még a versenyt megelőzően.