Peter Sauber úgy érzi, mindent megtettek annak érdekében, hogy sikeresen térjenek vissza az F1-be, miután visszavásárolta csapatát a tavalyi szezon végén távozó a német autógyártótól.
Peter Sauber úgy érzi, mindent megtettek annak érdekében, hogy sikeresen térjenek vissza az F1-be, miután visszavásárolta csapatát a tavalyi szezon végén távozó a német autógyártótól.
A svájci bázisú alakulat vasárnap mutatta be idei autóját Valenciában, ahol hétfőn kezdetét veszi a téli tesztidőszak, és nem kevesebb, mint hét új autó fogja összemérni erejét a spanyol ringen.
Sauber úr, aki 2005-ben adta el csapatát a BMW-nek, az elmúlt évben úgy vásárolta vissza alakulatát a német cégtől, hogy még az sem volt biztos, hogy egyáltalán lesz-e helye a rajtrácson.
A csapat végül azt követően kapott indulási jogot, hogy a Toyota kiszállt a sportágból, ám Sauber úr elmondta, hogy a bizonytalanság ellenére sem állt meg a munka, és a háttérben folyamatosan dolgoztak, így reméli, hogy eredményesek lesznek 2010-ben.
“Az elmúlt néhány hónap nagyon intenzív volt számunkra” – mondta Sauber. “Először is meg kellett küzdenünk a csapat életben maradásáért, majd pedig mindent meg kellett tennünk azért, hogy egy erős csapatot rakjunk össze a jövőre nézve.”
“A bizonytalanság ellenére, a technikai felkészülés az idei évre zökkenőmentes volt, és a terveknek megfelelően haladt.”
A csapat egy érdekes felállással kezdi meg az idei évet, a hatalmas tapasztalattal rendelkező, immáron 38 esztendős Pedro de la Rosa csapattársa, a mindössze két futamot teljesített Kamui Kobayashi lesz, ám Sauber úr komoly eredményeket vár a duótól.
“Mindig is előnyben részesítettük, hogy egy tapasztalt pilóta mellé egy feltörekvőben lévő fiatal tehetséget ültessünk, és ez a történelmünk során számos sikert hozott nekünk, így nem gondolom, hogy ezzel probléma lenne az idei évben” – folytatta.
“Pedro hatalmas tapasztalattal rendelkezik, hosszú időn keresztül egy élcsapattal (McLaren) dolgozott együtt, így biztos vagyok abban, hogy profitálhatunk ebből. Az ifjú Kamui is rengeteget dolgozott, és a tavalyi évben lenyűgözött (a Toyotával) Abu Dhabiban.”
A csapat technikai igazgatója, Willy Rampf elmondta, hogy az autó tervezése során a tavalyi évben szerzett tapasztalataikat is felhasználták, mikor a vártnál gyengébben teljesítettek, így már korán meg tudták kezdeni a munkát a 2010-es idényre.
“A BMW Sauber C29 tervezése és fejlesztése során a tavalyi évben szerzett tapasztalatunkra és a szezon utolsó harmadában elért fejlődésre alapoztunk” – mondta a szakember.
“Azonban az új szabályok, melyek szerint nem lehet tankolni a futamok közben, illetve az első gumik szélessége lecsökken, megkövetelték, hogy komoly változtatásokat eszközöljünk a dizájnban.”