Michael Schumacher előzött a legtöbbet az idei esztendőben, szám szerint 116-ot, a Mercedes által közzétett statisztika szerint, így egyvalamiben ő lett a 2011-es „világbajnok”.
Michael Schumacher előzött a legtöbbet az idei esztendőben, szám szerint 116-ot, a Mercedes által közzétett statisztika szerint, így egyvalamiben ő lett a 2011-es „világbajnok”.
A hétszeres világbajnok annak köszönheti első helyezését, hogy az első körökben rengeteg pozíciót nyert, hiszen általában sokkal gyengébben szerepelt az időmérőn – így általában hátrébbról indulhatott – mint a versenyen.
A Mercedes GP statisztikája (TOP10) az előzések számáról 2011-ben:
1. Michael Schumacher 116
2. Sebastien Buemi 114
3. Kamui Kobayashi 99
4. Jaime Alguersuari 94
5. Pastor Maldonado 91
6. Paul di Resta 90
7. Sergio Perez 87
8. Rubens Barrichello 86
9. Jenson Button 85
10. Felipe Massa 82
Az első tízben a középmezőnyben harcoló versenyzők szerepelnek javarészt, ami bizonyítja, hogy a korábbinál több előzési lehetőség kínálkozott a középmezőnyben az idei évben.
A világbajnok Sebastian Vettel például a lista alján foglal helyet, hiszen szinte mindig az első sorokból kezdhette meg a futamot, így javarészt az élen versenyzett és nem kellett előznie. A Red Bull német versenyzője összesen 27-szer előzött 2011-ben.
A statisztikából az is kiderül, hogy összesen 1486 előzés volt az idei évben. Ha ebből levonjuk az első körökben történt akciókat (150), és azokat, amik úgy kerültek be a statisztikába, hogy tönkrement valaki autója (124), összesen 1212 előzés volt idén.
Ha nem számoljuk a három kiscsapatot (310) és azokat az előzéseket, amik csapattársak között történtek, akik sokszor segítették egymást (80), 822 előzés volt 2011-ben.
Ezekből 452 mondható normál előzésnek, és 370 az idén bevezetett előzési zónában történt. Mindez azt is jelenti, hogy az előzések 45%-át az előzési zónában abszolválták a pilóták az idei szezonban.
Ha versenyekre lebontjuk, akkor a Török Nagydíjon regisztrálták a legtöbb előzést, szám szerint 85-öt.