Tervet kell készíteni arra vonatkozóan, hogy a Forma-1 miként fog közbelépni abban az esetben, ha az egyik motorgyártó komoly hátrányba kerül a többiekkel szemben a következő idényben, mondja Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke.
Tervet kell készíteni arra vonatkozóan, hogy a Forma-1 miként fog közbelépni abban az esetben, ha az egyik motorgyártó komoly hátrányba kerül a többiekkel szemben a következő idényben, mondja Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke.
Miközben mindenki csak találgat, hogy vajon a Mercedes, a Ferrari és a Renault közül ki kerül majd ki győztesként jövőre, mikor bevezetésre kerülnek a V6-os turbómotorok a Forma-1-ben, Whitmarsh figyelmeztet, hogy fel kell készülni arra, mit lépnek, ha nem lesz kiegyenlített a mezőny.
„Az egyik legkomolyabb aggodalom a sport számára, ha az egyik gyártó nem végez elég jó munkát a szezon elején és lemarad a többiektől, ráadásul nincs reménye arra, hogy javítson helyzetén, ami mindenképpen hátrányos lehet a Forma-1-nek” – mondta a szakember.
„Sokan spekulálnak arról, hogy ki nyeri majd a motorversenyt jövőre és ezt meg fogjuk majd látni, de szerintem a sportnak megfelelően kell majd reagálnia.”
„Az idei év végén búcsúzunk az egyedüli független beszállítótól (Cosworth), ami valahol a mi hibánk is volt, mert nem reagálnunk arra, hogy nem úgy muzsikál, mint a többiek.”
„Éppen ezért, ebből tanulva, a jövőben jobban kell reagálnunk, hogy minél több beszállító a sportban maradjon. Rengeteg pénzt hoznak, és stabilitást jelentenek a sportnak, éppen ezért bizonyosságot kell szereznünk arról, hogy megfelelően reagálunk majd akkor, ha úgy érezzük, nem kiegyenlített a mezőny.”
A McLaren jövőre még a Mercedes motorjait használja, azonban 2015-től a Honda egységeit építi autóiba, miután a japán beszállító visszatér a Forma-1-be.