Az idei évben a Halo bevezetése miatt előnyben lehetnek a könnyebb pilóták – a fejvédő ugyanis közel 14 kg pluszsúlyt jelent majd az autóban.
A Halo miatt újabb pluszsúly kerül az autókra 2018-ban, ezért már tavaly felmerült, hogy a pilótáknak fogyniuk kellene. Az F1-es versenygépek egyre nehezebbé válnak, ezt pedig a pilóták súlyával tudják kompenzálni.
2018-ban a Halo miatti minimumsúly 734 kg lesz – ez bizony jelentős változás az 57 évvel ezelőtti szabályokhoz képest. 1961-ben 450 kg, 1966-tól 2008-ig 500 és 600 kg között volt az autók minimum tömege, ezt követően pedig szinte minden évben növekedett.
A csapatok úgy számolnak, a Halo körülbelül plusz 14 kilogramot jelent majd az autó súlyában. Ez azt jelenti, kevesebb balanszot tudnak elhelyezni a pilótafülke környékén – és egyben azt is, hogy a nehezebb versenyzők hátrányban lesznek.
[su_quote]A csapat elmondta, hogy téma lesz a súlyom, és kérdezték, hogy le tudnék-e fogyni pár kilót. Mondtam, hogy nem, nem tudok.[/su_quote]
“Magasabb vagyok, mint a legtöbb pilóta, és ez 2018-ban hátrány lesz. A csapat elmondta, hogy téma lesz a súlyom, és kérdezték, hogy le tudnék-e fogyni pár kilót. Mondtam, hogy nem, nem tudok” – nyilatkozta még korábban a témával kapcsolatban Nico Hülkenberg, aki például pontosan 10 kg-mal nehezebb, mint Sebastian Vettel.
Versenyző | Kg |
Lewis Hamilton | 68 |
Valtteri Bottas | 70 |
Sebastian Vettel | 64 |
Kimi Räikkönen | 70 |
Daniel Ricciardo | 68 |
Max Verstappen | 67 |
Sergio Pérez | 67 |
Esteban Ocon | 68 |
Lance Stroll | 70 |
Sergey Sirotkin | 70 |
Nico Hülkenberg | 74 |
Carlos Sainz | 66 |
Brendon Hartley | 65 |
Pierre Gasly | 68 |
Romain Grosjean | 67 |
Kevin Magnussen | 68 |
Fernando Alonso | 68 |
Stoffel Vandoorne | 65 |
Marcus Ericsson | 70 |
Charles Leclerc | 68 |