A Williams Forma-1-es csapatának korábbi fejlesztőversenyzője, Susie Wolff is véleményét formált a Liberty Media döntéséről, miszerint az idei évtől nem engedélyezi a rajtrácslányok jelenlétét a versenyhétvégéken.
A sportág vezetői azért döntöttek a grid girlök száműzése mellett, mert álláspontjuk szerint a versenyautók előtt álló hölgyek nem illenek bele a Forma-1 imázsába, és ellentétesek a modernkori társadalmi normákkal.
A döntés megosztó a Forma-1 szereplői, illetve rajongóinak körében: egyesek szerint a Liberty Media nagyon rossz döntést hozott, mások pedig támogatják törekvéseiket.
Susie Wolff – aki korábban aktív versenyző volt a DTM-ben, illetve a Forma-1-ben a Williams fejlesztőversenyzőjeként tevékenykedett – a minap egy írásában úgy fogalmazott, ő soha nem gondolt úgy a rajtrácslányokra, hogy a szerepeltetésük sértő a női nem számára, szerinte azonban az a legfontosabb, hogy a hölgyek egyre inkább bekerüljenek a Forma-1 körforgásába – komolyabb pozíciókban.
„Több mint 25 évig voltam érintett a motorsportban nőként, és a rajtrácslányok alkalmazását egyáltalán nem éreztem sértőnek” – kezdte a volt pilótanő a BBC weboldalán közzétett írását.
„És nem is tekintettem rá úgy, mint amin mindenképpen változtatni kell a Forma-1-ben, hogy a sportág fejlődni tudjon. Az F1 tulajdonosai azt mondják, nem szeretnék látni a sportág imázsában, nem akarják, hogy ez jellemezze a sportot.”
„A grid girlök tradíciónak számítottak a sportban. A legtöbb versenyen szépen fel voltak öltözve, elsőosztályú luxusmárkákat képviseltek. Az Osztrák Nagydíjon tradicionális ruházatban (dirndl) jelentek meg, én pedig megtiszteltetésnek éltem meg, hogy az egyik F1-es versenyen kineveztek grid girlnek.”
„Emlékszem, hogy amikor a DTM-ben versenyeztem a Mercedes-Benz színeiben, beszélgetésbe elegyedtem egy rajtrácslánnyal, miközben a felvezető körre vártunk. Orvostanhallgató volt, aki lenyűgözőnek tartotta azt, hogy ennyire közel kerülhet a versenyautókhoz, és ott lehet a rajtrácson, közvetlenül a futam előtt.”
„Pozitív felhanggal el lehet mondani azt is, hogy az F1 tulajdonosai elég világosan állást foglaltak a döntésükkel kapcsolatban. Ettől persze nem oldódik meg egyik napról a másikra a nők jelenlétének hiánya a motorsportban, de hogy egy lépés lehet-e a helyes irányba? Úgy hiszem, igen.”
„Azért hoztam létre a Dare To Be Different (Merj különbözni) szervezetet, hogy előremozdítsuk az erőfeszítéseket a lépésváltás érdekében, és vezessük a női tehetségeket. Hogy a nők sikeresek legyenek a sportban, és példaképül szolgáljanak mások számára. Engedjük az iskoláslányokat F1-es demóautók köré, és engedjük őket álmodni. Hogy növelni tudjuk a női tehetségek, és a sportba belépő nők számát.”
„A következő generáció már most kiemelkedő szerepet tölt be a csapatoknál, illetve az F1 menedzsmentjében. A személyes tapasztalatom szerint sokkal nyitottabbak már arra, hogy a nők igenis képesek ugyanazokat a dolgokat elérni, mint a férfiak, méghozzá egy rendkívül versenyképes és teljesítményalapú környezetben.”
Wolff hozzátette, a legfontosabb kérdés most az, hogy mi lesz a Liberty Media következő lépése a nők érdekében.
„Kíváncsisággal és reménnyel telve követem az eseményeket. A rajtrácslányok ugyan távoznak – akár tetszik, akár nem –, de ami ennél is fontosabb: mi lesz a következő lépés?”