Sutil tudni akarja, hogyan kell eljárni lekörözésnél - F1VILÁG.HU

Sutil tudni akarja, hogyan kell eljárni lekörözésnél

HIRDETÉS

Szeretne tisztán látni a kék zászlókkal kapcsolatos szabályokat illetően a Force India Forma-1-es csapatának versenyzője, Adrian Sutil, akit a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon megbüntettek a versenybírók, mert nem engedte el időben egyik riválisát.


Szeretne tisztán látni a kék zászlókkal kapcsolatos szabályokat illetően a Force India Forma-1-es csapatának versenyzője, Adrian Sutil, akit a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon megbüntettek a versenybírók, mert nem engedte el időben egyik riválisát.

Sutilt bokszutca-áthajtásos büntetéssel sújtották Montrealban, a stewardok indoklása szerint azért, mert mintegy 10 kanyaron át feltartotta a mögötte érkező – akkor még második helyezett – Lewis Hamiltont.

A Force India versenyzője a Sportszabályzat 20.6-os cikkelyét szegte meg, mely kimondja, az első adandó alkalommal el kell engedni a hátul érkező, lekörözésre készülő versenyzőt.

Sutil azonban úgy véli, a versenybírók nem következetesek az efféle esetek kapcsán, számos más incidenst ugyanis büntetlenül hagytak.

„Egyszerűen csak szeretném tudni, hogy mit kell tenni olyankor, ha az ember elöl van, és épp le akarják körözni – pontosan tudni akarom, hány kanyarig lehet várni az elengedéssel” – mondta a német.

„Mert egyszerűen fogalmunk sincs, és Charlie is azt mondja, hogy alapvetően nekünk kell megtalálnunk a módját az előzésnek, ha lekörözöttek mögött vagyunk – szóval eszerint jártam el, ez járt a fejemben. Egyszerűen nem kaptam világos instrukciókat, és nagyon kiábrándító, hogy nem következetesen a döntéseikben.”

„Felhozom majd a témát Silverstone-ban, és talán Charlie Whitingot is megkeresem személyesen. Egyszerűen csak szeretem a világos szabályokat. Ezernyi regulának kell megfelelni, de ezekkel a dolgokkal kapcsolatban nincs egyértelmű állásfoglalás. Ha meglátják a képernyőn, büntetnek, ha pedig nem, akkor nem rónak ki büntetést.”

Habár a sportbírók a versenyek során továbbra is alkalmazzák a zászlójelzéseket, valamint számos helyen fényjelző készülékekkel figyelmeztetik a versenyzőket, a pilóták alapvetően a kormányukon lévő LED-ekre támaszkodnak.

„Nem nézzük a kék zászlókat, hanem vannak kék jelzőfények az autóban, és olykor két körön át villognak, vagy még tovább is, ha egy versenyző mögöttünk van, és nem zárkózik fel olyan gyorsan. Nagyjából olyan 3 másodpercnyi távolságnál kezdenek villogni a kék jelzőfények, utána pedig rajtad múlik, hogy elengeded-e az adott versenyzőt. De nagyon nehéz dolog ez, ha nincs világos szabály, mely kimondja, hogy azonnal félre kell állnod, vagy eldöntheted, hogy hol akarod ezt megtenni.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Sutil tudni akarja, hogyan kell eljárni lekörözésnél
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!