Szabálytalan a McLaren hátsó szárnya? - F1VILÁG.HU

Szabálytalan a McLaren hátsó szárnya?

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy a Ferrarival egyetemben megkeresték az FIA illetékeseit, hogy kiderítsék, szabályos-e a McLaren múlt héten bemutatott hátsó szárnya.

A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner elmondta, hogy a Ferrarival egyetemben megkeresték az FIA illetékeseit, hogy kiderítsék, szabályos-e a McLaren múlt héten bemutatott hátsó szárnya.

A wokingi alakulat a téli teszteken igen látványos mérőműszereket szerelt fel autójára, hogy behatóbban vizsgálhassa a karosszériát körülvevő légáramlatokat. Az adatok feldolgozása és kiértékelése után módosításokat hajtott végre, melyek leginkább az autó hátsó felét érintették.

A szabályok szerint a hátsó szárny két elkülönülő elemből épülhet el, azonban a csapat a felső elemet is kettéválasztotta egy nagyon vékony réssel, amit egyes források szerint a pilóta feje feletti légbeömlőn beáramló levegő is táplál a meghosszabbított motorborításon keresztül.

Az ilyen elválasztó rések egyébként nem újak az F1-ben, azokat tavaly, sőt az idei évben is használják a csapatok, ám a McLaren-féle megoldás azért került a figyelem középpontjába, mert az egész hátsó szárny felső elemét kettévágja, ami egyesek szerint szabálytalan.

Néhány éve vezették be, hogy a két szárnyelemet egy merev elemmel rögzíteni kell egymáshoz, mellyel biztosítani lehet, hogy a nagy sebesség és erőhatás ellenére se hajoljon meg a szárnyelem.

A McLaren talán ezt a szabályt próbálja megkerülni az extra réssel, amin csak nagy sebesség hatására tud áthaladni a levegő, mellyel csökken a szárny légellenállása, azaz még nagyobb csúcssebesség érhető el az egyenesekben, miközben a lassú részeken teljesen normálisan viselkedik az elem, és hozza az elvárt leszorító erő szintet.


“Van egy kis bonyodalom a McLaren hátsó szárnya körül” – mondta Horner. “Van egy rés rajta, melynek segítségével nagyobb végsebességet tudnak elérni. Úgy gondolom, hogy ez megoldódik az első versenyig.”

“Megkértük az FIA-t, hogy tisztázza az ügyet, bár az igazat megvallva, azt gondolom, hogy a Ferrari sokkal inkább kíváncsi erre. A kérdésünk végeredményben a következő: ’Ez csak egy okos design, vagy a szabályok áthágása’?”

A McLaren sajtószóvivője azonban elmondta, hogy a wokingi gárda egyáltalán nem aggódik egy esetlegesen kirobbanó botrány miatt, mert meggyőződése, hogy minden a legnagyobb rendben van az autójával, és egyetlen szabályt sem hágtak át.

“Meg vagyunk győződve arról, hogy az autónk teljesen szabályos, és nem számítunk arra, hogy óvást fognak benyújtani ellenünk” – mondta a szóvivő a pitpass.com-nak. “Valójában beszéltünk a Ferrarival ma reggel, és ők sem tudnak semmiféle óvásról.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!