Kezd egyre viccesebbé válni a Forma-1. Lassan már két kezünkön sem tudjuk megszámolni, hány botrány robbant ki az idei évben, pedig még csak két futam ment le.
Kezd egyre viccesebbé válni a Forma-1. Lassan már két kezünkön sem tudjuk megszámolni, hány botrány robbant ki az idei évben, pedig még csak két futam ment le.
Még le sem záródott az előszezont beárnyékoló diffúzor-ügy, a témában szintén érintett Brawn GP-t újabb vád érte, miszerint szabálytalan kipufogóval aratott kettős győzelmet a szezonnyitón Melbourne-ben.
A brackley-i bázisú alakulat versenygépein ugyanis – a Ferrari szezon előtt használt szintén illegális elrendezéséhez hasonlóan – kilógott a karosszériából a kipufogócsonk, ami szemben áll a szabályokkal, melyek korlátozzák a karosszéria elemek (a kasztnin kívüli kipufogócsonk is annak minősül) minimális átmérőjét.
A feltételezést az is erősíti, hogy a múlt heti Maláj Nagydíjon a csapat már egy másik burkolattal küldte pályára versenygépeit, ami teljesen eltakarta a kipufogócsonkot.
A 2009-es Technikai Szabálykönyv kimondja, hogy a karosszéria egyetlen elemének sugara sem lehet 75 mm-nél kisebb – ez biztosítja azt, hogy ne kapjanak helyet az idei évben tiltólistára került különböző kémények és szárnyak a karosszérián.
Egyelőre hivatalos bejelentés még nem érkezett az ügyben.