Míg a többiek a Red Bull Racing által elsőként használt cápauszony borítást vették át, addig az energiaital-gyárosok a Honda által még tavaly májusban “kitalált” orr-szárnyat másolták le, és próbálták ki a szezon utolsó tesztjének záró napján Jerezben.
Míg a többiek a Red Bull Racing által elsőként használt cápauszony borítást vették át, addig az energiaital-gyárosok a Honda által még tavaly májusban “kitalált” orr-szárnyat másolták le, és próbálták ki a szezon utolsó tesztjének záró napján Jerezben.
Talán minden a BMW Sauber ikertornyaival kezdődött még 2006-ban, mikor a német-svájci alakulat egy igen furcsa konstrukcióval küldte pályára autóit a Francia Nagydíjon.
A felfelé ívelő légterelő elemeket azonban azonnal betiltotta az FIA, mondván az zavarja a versenyzőket a kilátásban.
Alig telt el egy év, és a Honda is feltette autójára az elefánt fülhöz hasonlító, sokak által csak “dumbo”-nak nevezett szárnyacskákat. A japánok 2007 májusában rukkoltak elő a konstrukcióval egy teszten, ám azt sokáig nem vetették be élesben.
A következő a BMW Sauber volt a sorban, mely 2008 februárjában tette fel a szarvat az autóra, és azzal is versenyezte végig az idei évet. Példáját idén áprilisban a Honda, majd júliusban a McLaren is követte, utóbbi a Magyar Nagydíjon vetette be először élesben az aerodinamikai elemet.
A sor most a Red Bull Racinggel bővült, mely csapat a mai napon szintén kipróbálta az orr-szárnyat. Hogy azt használni fogják-e Coulthardék a szezon hátralévő részében, egyelőre még nem tudni, de utánajárunk a dolognak…
FRISS: A Red Bull sajtószóvivője az F1világ.hu-nak megerősítette, hogy az energiaital-gyárások használni fogják az új aerodinamikai elemet a szezon hátralévő négy versenyén.