A McLaren Forma-1-es csapatának technikai igazgatója, Tim Goss bízik abban, sikeresen meg tudtak oldani minden olyan nehézséget, mely azzal járt, hogy 2018-ban már nem a Honda, hanem a Renault erőforrásait használják a Forma-1-ben.
A patinás brit istálló számára kiábrándítóan alakult az elmúlt 3 év, a Honda V6-osai ugyanis gyengének és megbízhatatlannak bizonyultak.
A felek útjai így a múlt év végén különváltak, a McLaren pedig Renault-motorokkal folytatja idén.
Bár a csapatnál abban bíznak, az új partnerségnek hála jelentősen feljavulhatnak 2018-ban, Tim Goss technikai igazgató elismerte, rengeteg munkájuk volt az elmúlt időszakban, hiszen a Renault-motor kialakítása miatt jelentősen át kellett tervezniük versenyautójukat.
„A Renault architektúrája teljesen más” – mondta a szakember a Motorsport.com-nak.
„Alapvetően két alapvető elrendezésről beszélhetünk. Az egyik a Mercedes/Honda megközelítése, és ott van a Ferrari és a Renault által használt megoldás. A különbséget pedig a turbófeltöltő elhelyezkedése jelenti.”
„A Mercedes/Honda-kialakításnál a kompresszor a motor előtt van, a turbina a motor hátulján, az MGU-H pedig a V-elrendezés közepén.”
„A Ferrari/Renault-megoldásnál a kompresszor a motor hátulján helyezkedik el, az MGU-H mögötte, és aztán következik a turbina.”
„Teljesen másképp kell kialakítani a kasztnit és a váltót. És most, hogy mindkét megoldással kapcsolatban vannak tapasztalataink, látjuk az előnyöket és a hátrányokat.”
„Vannak dolgok, amiket imádok a Renault megoldásával kapcsolatban, és vannak olyanok, amik kicsit frusztrálnak. De nagyon szerencsések vagyunk, hogy a döntés az átállással kapcsolatban épp időben született. Később nem tudtuk volna megoldani.”
Goss elárulta, a Renault-motor kialakítása komoly hatással volt a versenyautó bizonyos területeire – beleértve az üzemanyagtankot, a váltót és a hátsó felfüggesztést.
„Újra kellett konfigurálnunk a kasztnit, változtatnunk kellett a hűtőrendszeren, és a váltót is át kellett terveznünk, hogy jól illeszkedjen. De sikerült időben megoldani anélkül, hogy szignifikáns kompromisszumokat kellett volna kötnünk a kasztnival kapcsolatban. Mert elég nagy változásokról beszélhetünk.”
„A Renault-motor jóval előrébb helyezkedik el a kasztniban. A Honda esetében a légbeömlőnek a motor elejére kellett csatlakoznia, és ez a mennyiség az üzemanyagcella felől jött ki.. Ennek eredményeképpen pedig a kasztni hosszabb volt.”
„De a turbófeltöltő nem hátul helyezkedett el, hanem a belső felfüggesztés útjában volt. Szóval sokkal egyszerűbb dolgunk volt a motor hátuljánál.”
„Amikor Renault-ra váltottunk, hirtelen a motor eleje sokkal egyszerűbb lett. Előrébb tudtuk tolni a motort, így annak aerodinamikai hatásai sokkal jobbak, hiszen előrébb helyezkedik el a kasztnin belül.”
„Viszont ott van a turbófeltöltő, ami a váltó környékén helyezkedik el – és így teljesen át kellett terveznünk a hátsó felfüggesztést, a váltót pedig meg kellett hosszabbítanunk.”
„De fantasztikus munkát végeztünk. Tényleg fantasztikus munkát. Nagyon-nagyon intenzív időszak volt. Két, nagyon intenzív hét alatt rendeztük el, de elég jól tudtuk, hogy mit kell tennünk.”
A McLarennél azt vallják, tavaly ők rendelkeztek a mezőny egyik legjobb kasztnijával, habár a gyenge motor miatt lehetetlen volt közvetlen összehasonlításokat végezni az élcsapatokkal.
A wokingiak bíznak abban, jelentősen előrelépnek idén, ám Goss figyelmeztet, a riválisok szintén sokat fejlődhetnek.
„Nyilván egy csapat a szezon elején határozza meg autója architektúráját, és vannak dolgok, amiken nemigen lehet változtatni idény közben. Ha tehát újratervezel egy autót, akkor van lehetőséged arra, hogy elvégezd ezeket a módosításokat. Azt gondolom – megnézve más autókat – lesznek olyanok, akik meg tudják most csinálni ezeket a változtatásokat.”
„És mivel ezek a versenygépek még meglehetősen kiforratlanok, nagyobb előrelépésekre lehet számítani, mint a korábbi években.”