A Forma-1-es versenyzők pozitívan nyilatkoztak a jövő évben bevezetésre kerülő „virtuális biztonsági autó” rendszerről, amit az Amerikai Nagydíj pénteki szabadedzésein először próbálhattak ki.
A Forma-1-es versenyzők pozitívan nyilatkoztak a jövő évben bevezetésre kerülő „virtuális biztonsági autó” rendszerről, amit az Amerikai Nagydíj pénteki szabadedzésein először próbálhattak ki.
Az FIA mindkét pénteki szabadedzés végén lehetőséget biztosított a csapatoknak, hogy teszteljék a rendszert, amit Jules Bianchi tragikus balesete után gondoltak újra, és kívánnak bevezetni 2015-ben.
A koncepció lényege, hogy a veszélyes helyzetekkor nem küldenék feltétlenül pályára a biztonsági autót, hanem az adott szektorban limitálnák az autók sebességét, azaz egy megadott idő felett kellene teljesíteni a szekciót.
„Volt egy kis baki a végén, de jól működik a rendszer. Kell még egy picit finomhangolni, de azt hiszem, hogy rendben lesz” – mondta Sebastian Vettel.
Romain Grosjean is alapvetően pozitív volt, azonban elmondta, hogy neki nem volt egyszerű tartani azt az időt, ami elő volt írva, így ezen még javítana.
„Nagyon nehéz volt tartani az időt, egyszer plusz, majd mínusz, nem egyszerű” – mondta a Lotus francia pilótája. „Ugyan csak a második edzésen próbáltam ki a rendszert, így nem volt sok időm gyakorolni, de nehéznek találtam az idő tartását.”
Pastor Maldonado elmondta, hogy a hangjelzés, ami informálja a pilótákat, ha túl gyorsan mennek, jól használható és egyáltalán nem zavaró.
„Van egy műszerfali kijelződ, amit követned kell. Ha pluszos vagy, és tartod a célt, akkor rendben van, ha pedig egy kicsivel gyorsabb vagy és vissza kell venned, kapsz egy hangjelzést a füledre” – magyarázta.
„Nagyon egyszerű. Ha pluszban vagy, akkor OK, ha pedig kicsit gyorsabban mész, csak vissza kell venni és ennyi.”
Az FIA most begyűjti a visszajelzéseket és a javító javaslatokat, hogy a szezon hátralévő futamain egy módosított rendszert tesztelhessen.