A BMW Sauber csapatvezetője, Mario Theissen megerősítette, továbbra is az a céljuk, hogy harcban maradjanak a Ferrarival és a McLarennel, bár bevallotta, az elmúlt versenyeken valóban maguk alatt teljesítettek.
A BMW Sauber csapatvezetője, Mario Theissen megerősítette, továbbra is az a céljuk, hogy harcban maradjanak a Ferrarival és a McLarennel, bár bevallotta, az elmúlt versenyeken valóban maguk alatt teljesítettek.
Az egykori világbajnoki éllovas, Robert Kubica mindössze csak hét pontot szerzett az elmúlt négy versenyen, és csapata visszacsúszott a konstruktőri bajnokság harmadik helyére, azonban Theissen úgy érzi, még semmi nincs veszve.
“Magunk alatt teljesítettünk Budapesten, és az azt megelőző néhány versenyen. Azonban továbbra is az a célunk, hogy befogjuk az előttünk állókat” – mondta Theissen az Autosportnak.
“Sehol nem voltunk Magyarországon. Volt két-három olyan dolog, ami miatt hátrányban voltunk, az egyik ilyen volt a nem megfelelő gumihasználat. Minden bizonnyal a guminyomás volt a probléma.”
Kubica szintén úgy gondolja, hogy a rosszul megválasztott guminyomás miatt nem tudott felállni a dobogóra a Hungaroringen, ám bízik benne, hogy ez a probléma nem jön többet elő a szezon hátralévő részében.
“Csalósát keltő eredmény született Magyarországon. A guminyomással volt problémánk, ami komolyan kihatott a tapadásra, és az autó egyensúlyára” – mondta a lengyel versenyző. “Az ilyen probléma nem gyakori a Forma-1-ben, de sajnos más gondok is voltak, ami miatt rengeteg ponttól estünk el.”
“Nagyon messze voltunk a gumik üzemi hőfokától, azonban megtaláltuk a megoldást a problémára, és bízom benne, hogy ez többé nem jelent majd problémát számunkra” – magyarázta Kubica.
Theissen azonban hozzátette, a gumik megfelelő hőmérsékletre való felhevítése nem csak a BMW Sauber számára jelent nehézséget, más csapatok is küszködnek ezzel.
“Ez egy teljesen normális dolog” – mondta a szakember. “Ezek az abroncsok nagyon érzékenyek a nyomásra. Míg Robert beszél róla, mások hallgatnak, de mindenkinél jelen van ez a probléma.”
“Rengeteg múlik a gumikon, a köridőket nagyban az abroncsok állapota határozza meg, és a guminyomás megválasztása nagyban függ a külső hőmérséklettől, a pálya állapotától, és attól, miként állítod be az autódat. Nem egyszerűdolog, sok időt kell eltöltened vele, míg minden a helyére kerül.”
Heidfeld szintén bízik benne, hogy csapata visszatér régi formájához, miután az elmúlt versenyeken alulmaradt a Toyotával és a Renault-val szemben.
“Sok múlik a pályán. Egyes csapatok, melyek mögöttünk voltak, komoly előrelépést értek el, különösen a Toyota és a Renault, de néha a Red Bull is meglepetést okozott. Sőt még a Ferrari teljesítménye is sokkal hullámzóbb, mint korábban volt” – mondta a német pilóta.
“A Magyar Nagydíjon nem szerepeltünk túl fényesen, ám két héttel korábban Hockenheimben, ahol az autó hasonló volt, én futottam meg a leggyorsabb kört. Éppen ezért nem lehet azt mondani, hogy az autónk lassú.”