A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy csapata tanult az idei szezon második felében elkövetett hibáiból, és egy sokkal erősebb alakulatként térhet vissza a pályára a következő idényben.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen úgy gondolja, hogy csapata tanult az idei szezon második felében elkövetett hibáiból, és egy sokkal erősebb alakulatként térhet vissza a pályára a következő idényben.
A német-svájci alakulat fantasztikusan kezdte az idei évet, és a szezon hetedik állomásának helyt adó Kanadai Nagydíjon aratott kettős győzelmével átvette a vezetést az egyéni pontversenyben, azonban nem tudta tartani a fejlesztési tempót a McLarennel és Ferrarival az idény második felében.
Ez a terület az, amin mindenképpen javítania kell a BMW-nek, és ezt Theissen is jól tudja, aki biztos abban, hogy csapata mélyreható vizsgálatokba kezd a téli időszakban, hogy elkerülje az ilyen és ehhez hasonló problémákat a jövőben.
“A tiszta teljesítmény terén van még behoznivalónk a Ferrarival és a McLaren Mercedesszel szemben, és sajnálatos módon nem sikerült elérnünk azt a fejlődést, amiben bíztunk a szezon második felében” – mondta Theissen a BMW előzetesében.
“Továbbá voltak olyan fejlesztéseink is, amelyek nem hozták a várt eredményt a pályán. Azonban biztos vagyok abban, hogy megtanultuk a leckét és sokkal erősebbek leszünk 2009-ben. Minden vágyunk, hogy felvegyük a harcot a legnagyobbakkal, és harcba szálljunk a bajnoki címért a következő szezonban.”
Annak ellenére, hogy nem volt megelégedve csapata teljesítményével a szezon második felében, Theissen büszke arra, amit a BMW elért a pályán az idei évben.
“Immáron harmadik éve sikerül teljesítenünk a szezon elején magunk elé kitűzött céljainkat” – mondta a német szakember. “Nem csak azt bizonyítottuk, hogy egyike vagyunk a legjobb csapatoknak, hanem sikerült megszereznünk első győzelmünket a királykategóriában. A sikert pedig tetézte, hogy Kanadában kettős diadalt arattunk.”
“A tények magukért beszélnek: az idei évben eddig 11 dobogós helyezést szereztünk a tavalyi kettővel szemben. Ez is bizonyítja, hogy hatalmasat fejlődtünk a tavalyi évhez képest.”
“Nick (Heidfeld) megszerezte első versenyben futott leggyorsabb körünket Malajziában, míg Robert bezsebelte első pole pozíciónkat Bahreinben, továbbá az elmúlt 34 versenyen kivétel nélkül pontot szereztünk, amit senki más nem mondhat el magáról.”
“Az utolsó verseny, amiről üres kézzel kellett távoznunk, az a 2006-os szezonzáró Brazil Nagydíj volt. Egy ilyen rekordot pedig véletlenül nem lehet felállítani. Megbízhatóságunk, fantasztikus versenystratégiánk, kemény munkánk, tökéletes boxkiállásaink, és versenyzőink hibáktól mentes vezetése voltak a fő erényeink az idei évben.”