A jelenlegi Forma-1-es versenypályák nagy részének tervezésében szerepet vállaló Hermann Tilke szerint nem a szocsi aszfaltcsík vonalvezetése okolható az unalomba fulladt Orosz Nagydíjért.
A jelenlegi Forma-1-es versenypályák nagy részének tervezésében szerepet vállaló Hermann Tilke szerint nem a szocsi aszfaltcsík vonalvezetése okolható az unalomba fulladt Orosz Nagydíjért.
A száguldó cirkusz mezőnye bő egy hete először látogatott el Oroszországba, a vadonatúj versenypályán azonban az idei szezon talán legunalmasabb versenyét láthatta a publikum.
Hermann Tilke szerint ezért nem a pálya vonalvezetése tehető felelőssé – sokkal inkább a körülmények, valamint a Pirelli konzervatív gumiválasztása.
A mérnök szerint az, hogy Nico Rosberg a mezőny végéről képes volt felzárkózni, és másodikként célba érni, jól bizonyítja, hogy a versenypályán igenis lehet előzni.
Amikor az AUTOSPORT című angol szaklap arról faggatta Tilkét, szükség van-e a vonalvezetés módosítására a következő verseny előtt, így felelt: „Nem, szerintem rendben van. Működik.”
„Az első pár kör nagyszerű volt az előzéseket tekintve, de utána beállt a mezőny. Nico remek munkát végzett azzal, hogy a mezőny végéről feljött a második helyre, és volt néhány remek előzés a középmezőnyben is.”
„De természetesen ha az elöl haladó autó gyorsabb, és egy lassabb jön mögötte, akkor nem sok minden történik.”
Habár a Pirelli lágy-kemény gumikombinációja sokak szerint túl konzervatív volt, Tilke szerint érthető az olasz gyártó döntése, figyelembe véve, hogy egy új pályáról volt szó.
„Azt gondolom, a Pirelli egy kicsit konzervatív volt, hiszen féltek attól, ami egy új pályán történhet. Remélhetőleg jövőre másképp taktikáznak.”
„De először mindenkinek tesztelnie kell, nem szabad nagy kockázatot vállalni, hiszen senki nem akarja, hogy 5 kerékcsere legyen.”