Tökéletes hétvégére van szüksége a Lotus Renault GP csapatának ahhoz, hogy ismét felálljon a dobogóra – véli az alakulatot irányító Eric Boullier, aki szerint Kínában túlságosan konzervatív stratégiával küldték versenybe pilótáikat.
Tökéletes hétvégére van szüksége a Lotus Renault GP csapatának ahhoz, hogy ismét felálljon a dobogóra – véli az alakulatot irányító Eric Boullier, aki szerint Kínában túlságosan konzervatív stratégiával küldték versenybe pilótáikat.
Ausztráliában Vitaly Petrov, Malajziában pedig Nick Heidfeld állhatott fel a dobogó legalsó fokára, így a csapat a Kínai Nagydíjtól is sokat várt. Ennek ellenére a gárda végigszenvedte a sanghaji hétvégét, és Petrov révén mindössze 2 pontot gyűjtöttek.
„Ha megnézzük a Q2-t, Vitaly tempója jól mutatta, hol lehettünk volna. Ha megvan ez a tempó, akkor már csak egy tökéletes hétvégére van szükségünk” – mondta Boullier az Autosportnak.
„Nem engedhetünk meg magunknak újabb rossz hétvégét és nyilvánvalóan egy tökéletes hétvégére van szükségünk ahhoz, hogy készen álljunk megbirkózni mindennel.”
A szakember elmondta, a Renault hétvégéje akkor fordult rosszra, amikor megbízhatósági problémák jelentkeztek az orosz versenyző autójával.
„Azt kell mondjam, már az elejétől rosszul kezeltük a dolgot. Nem akarom bántani a srácokat, de volt néhány dolog, ami rosszul ment ezen dolog kapcsán, hiszen nem tudtuk megfelelően kezelni a helyzetet és képtelenek voltunk reagálni rá.”
„A Vitaly motorjával kapcsolatos probléma nem a mi hibánk volt, de világosan tájékoztatnunk kellett volna versenyzőinket arról, hogyan kezelhetik. Ez viszont nem történt meg.”
Boullier hozzátette, miután egyik versenyzőjük számára sem sikerült jól a Kínai Nagydíj időmérő edzése, választhattak volna valamelyest bátrabb taktikát versenyzőiknek.
„Az incidens Heidfeld időmérő edzésére is hatással volt. Minden elindult rossz irányba, és ugyanez volt a helyzet a versenyen is. A 10. és 16. helyről rajtolva talán választhattunk volna valamivel agresszívebb stratégiát is.”
„Ez egyértelműen egy olyan dolog, amit meg kell vizsgálnunk, hiszen például Nico Rosberg hat másodperccel volt lemaradva Jenson Buttontól a bokszkiállása előtt, amikor pedig mindenki kiállt, ő öt másodperces előnyben a mezőny elején találta magát.”
„Aztán ott van még Lewis Hamilton és az ő stratégiája. Megspórolni egy garnitúra gumit, mint ahogy ő tette, nagyon bátor dolog volt. Amint kiállsz a bokszba, 5-8 másodperces előnyre tehetsz szert riválisaiddal szemben, ami nagyon sokat jelent pozíciók tekintetében.”
Mint a csapatok többsége, a Renault is megpróbálja kihasználni a háromhetes szünetet, így mindent megtesz azért, hogy újításokkal álljon elő a Török Nagydíjon, melyek között helyet kap egy vadonatúj hátsó szárny is.
„Három hét áll a rendelkezésünkre, ami számunkra azt jelenti, hogy elég komoly fejlesztések lesznek az autón. De szerintem mindenkinél hasonló lesz a helyzet. Természetesen szeretnénk megtartani jelenlegi pozíciónkat és az ötödik-hatodik helyért küzdeni.”