A Bridgestone szakemberei arra gyanakszanak, hogy egy éles törmelék vagy kavics okozta Lewis Hamilton bal első defektjét a Magyar Nagydíjon, ám a japán nagyvállalat még vizsgálja az esetet.
A Bridgestone szakemberei arra gyanakszanak, hogy egy éles törmelék vagy kavics okozta Lewis Hamilton bal első defektjét a Magyar Nagydíjon, ám a japán nagyvállalat még vizsgálja az esetet.
Hamilton győzelmi esélyei a futam 41. körében porrá hullottak, mikor a kettes kanyar bejáratánál defektet kapott autója. A McLaren brit versenyzője rengeteg időt vesztett, míg visszatért a boxba, ám végül javított, és az ötödik helyen ért célba.
A Bridgestone első vizsgálatai szerint törmelék okozhatta a defektet, ám azt egyelőre nem tudni, hogy miként és hogyan történhetett meg mindez. A sérült gumit a Bridgestone tokiói főhadiszállására szállítják, hogy további vizsgálatok alá vessék.
“Egyelőre még nem tudjuk a sérülés pontos okát, de minden bizonnyal defektről van szó” – mondta a Bridgestone Motorsport gumifejlesztési igazgatója, Hirohide Hamashima az Autosportnak.
“A futófelületen nem láttunk törmeléket, bár a peremét nem nagyon tudtuk megvizsgálni, mert fél kört teljesített defektes gumival, és az abroncs oldala komolyan megsérült. Szóval valószínűleg valami felvághatta, és azonnal leeresztett a gumi.”
Jó esélye van annak is, hogy egy olyan területen sérült meg az abroncs, ahol egy korábbi elfékezés miatt vékonyabb lett a futófelület.
“Valóban többször elfékezte magát, ami a gumikon is meglátszott” – folytatta Hamashima. “Mikor elfékezed magad, és blokkolnak a kerekek, bizonyos területeken vékonyabb lesz a gumi futófelülete. Talán egy éles kavics is okozhatta a defektet.”
Hamashima azonban kizártnak tartja, hogy a túlzott gumikopás okozta volna a problémát, mellyel korábban többször is szembe kellett néznie Hamiltonnak.
“Szó sincs olyan problémáról, mint amivel a 2007-es Török Nagydíjon, illetve az idei versenyen kellett szembenéznie. Úgy gondolom, hogy magával a gumival nem volt semmi probléma” – tette hozzá a szakember.