Horner határozottan kijelentette, hogy a Red Bull Powertrains képes lesz felvenni a versenyt a Forma-1 meghatározó gyártóival, amikor 2026-ban mind a kasztni-, mind a motorregulák megváltoznak. Hozzátette ugyanakkor, hogy ez a lépés „messze a legnagyobb kihívás” a csapat történetében.
„Óriási szabályváltozás vár ránk: 2026-ban megváltozik a motor és a kasztni, mi pedig a Ford Motor Company partnereként saját motort építünk erre az időszakra. Ez hatalmas kihívás” – nyilatkozta Horner a talkSPORT-nak. „Fel kell vennünk a versenyt a Ferrarival és a Mercedesszel, mindezt a Red Bull leányvállalataként. Ez messze a legnagyobb kihívásunk a sportban.”
A Red Bull 2026-ban a Forddal kötött partnerségben állítja elő saját erőforrását, miután a jelenlegi technikai együttműködésük a Hondával véget ér. A japán gyártó ekkor már az Aston Martin motorszállítója lesz, így a Red Bull számára új fejezet kezdődik a motorfejlesztésben.
Horner hangsúlyozta, hogy bízik a projekt sikerében, de elismerte, hogy komoly feladat lesz egy versenyképes erőforrást előállítani.
„Megvannak a megfelelő embereink, a megfelelő létesítményeink, és ami a legfontosabb, a megfelelő hozzáállásunk és kultúránk, hogy azt mondjuk: ‘Fel tudjuk venni velük a versenyt.’ Időbe fog telni, de abszolút képesek vagyunk rá.”
Horner továbbá kiemelte, hogy a 2026-os szabályváltozások a Forma-1 történetének egyik legnagyobb átalakulását jelentik.
„A Forma–1 nagyon jó abban, hogy akkor változtatja meg a szabályokat, amikor kezdenek igazán izgalmassá válni a dolgok” – mondta Horner mosolyogva Abu-Dhabiban, a 2024-es szezon utolsó versenyhétvégéjén.
„A 2026-os változások valószínűleg az elmúlt 60 év legnagyobb újrakezdését jelentik a Forma-1-ben, hiszen egyszerre változik a hajtáslánc és a kasztni. Ez azonban minden csapatra vonatkozik. Lesznek győztesei és vesztesei is ennek, de először a 2025-ös szezonra kell koncentrálnunk.”