Jó néhány szokatlan technikai megoldást is pályára visz majd 2014-ben a Red Bull Racing Forma-1-es csapata – ezt nyilatkozta a minap az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko.
Jó néhány szokatlan technikai megoldást is pályára visz majd 2014-ben a Red Bull Racing Forma-1-es csapata – ezt nyilatkozta a minap az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Dr. Helmut Marko.
Bár a jelenlegi szezon még javában zajlik, riválisaihoz hasonlóan a Milton Keynes-i alakulat már gőzerővel dolgozik jövő évi modelljén – a feladat nem egyszerű, hiszen 2014-re jelentősen átalakulnak a technikai szabályok a Forma-1-ben.
A Red Bull címvédője, Sebastian Vettel jelenleg 46 pontos előnnyel vezeti a bajnoki tabellát, az osztrák istálló pedig szépen lassan átcsoportosítja minden erőforrását a jövő évi, RB10-es modell fejlesztésére – feltéve persze, ha biztosított lesz a sorozatban negyedik bajnoki cím.
A riválisok közül a Mercedesnél már biztosra veszik a Red Bull újabb diadalát: Niki Lauda, a német istálló nem ügyvezető elnöke szerint Vettelék idén is verhetetlenek lesznek.
Helmut Marko azonban meg van győződve arról, a Mercedesnél a szezon második felében is mindent megtesznek azért, hogy befogják a Red Bullt.
„Amikor Niki Angliába utazik, azt mondja csapatának, hogy még keményebben kell dolgozniuk, hogy megverjék a Red Bullt” – mondta a szakember a Servus TV-nek adott interjújában. „Szóval nem dőlhetünk hátra kényelmesen.”
Marko elismerte, nem könnyű két autót párhuzamosan fejleszteni, ám nem akarnak leállni az idei modellen való munkálkodással.
„A terv az, hogy gőzerővel fejlesztjük tovább, hogy megnyerjük a világbajnokságot” – szögezte le. „Eközben párhuzamosan dolgozunk az új autón is.”
„Van egy különálló technikai csoport Adrian Newey kezei alatt, mely kizárólag az új autón dolgozik. Ez egy óriási teher és kihívás mindenki számára. De hála az égnek mindenki rettentő motivált. Éppen ezért biztosak vagyunk abban, hogy megcsináljuk.”
Newey mindkét autó fejlesztését felügyeli, és mint mindig, a jövő évi modell esetében is megpróbálja maximálisan kihasználni a technikai szabályokban rejlő lehetőségeket. Marko szerint éppen ezért biztosra vehető, hogy az RB10-es konstrukció sem lesz mentes a különféle technikai trükköktől.
„Biztos vagyok benne, hogy jövőre is lesznek olyan megoldások, melyek nem nevezhetők hagyományosnak. Remélem, hogy továbbra is meg tudjuk tartani fölényünket.”
Marko hozzátette, azért sincs könnyű dolguk, mert főtervezőjük szereti maximálisan kihasználni a rendelkezésükre álló fejlesztési időt – emiatt pedig az elmúlt években kissé késésben voltak új autóikkal.
„Adrian Newey arról ismert, hogy minden megoldásával rendkívül későn áll elő. Ez nem könnyíti meg a dolgunkat. Viszont az elmúlt években már némiképp kontroll alatt tudtuk tartani a helyzetet.”