A Mercedes-Benz állásfoglalást vár az FIA-tól a Red Bull Racing által használt Renault motor viselkedésével kapcsolatban, ugyanis felmerült a gyanú, hogy az energiaital-gyárosok trükköznek a motorvezérléssel.
A Mercedes-Benz állásfoglalást vár az FIA-tól a Red Bull Racing által használt Renault motor viselkedésével kapcsolatban, ugyanis felmerült a gyanú, hogy az energiaital-gyárosok trükköznek a motorvezérléssel.
A riválisoknak már a téli teszteken feltűnt, hogy a világbajnoki címvédő versenygépei olykor érdekes hangot adnak ki motorfék üzemmódban, hasonlót, mint abban az időben, mikor a befújt diffúzor még engedélyezett volt a Forma-1-ben.
A szabályok kimondják, hogy a nyolc hengerből maximum négy állítható le, de bizonyos hangfelvételek szerint a Red Bull három hengert működtet a lassításkor, ami extra előnyt jelenhet számukra a fékzónákban.
Az FIA megvizsgálta a hangelvételeket, ám semmi kivetnivalót nem talált a Renault motorban és annak vezérlésében, azonban a Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Norbert Haug jelezte, hogy mindenképpen az ügy tisztázását várják a szövetségtől.
„Úgy gondolom, hogy ez teljesen normális az F1-ben” – mondta. „Ha érzel valamit, amiről nem tudod, hogy micsoda, tisztázni szeretnéd azt. Megértem azokat az embereket, akik a hátsó szárnyunkról beszélnek és érdeklődnek. Mi nem fenyegetünk óvással, csak tudni szeretnénk, hogy mi folyik körülöttünk.”
„Ha ez nem jelentene előnyt a köridőkben, akkor nem csinálná senki, így ha ezt kell tennünk, akkor ezt tesszük. Csak meg szeretnénk érteni a dolgot, és ez teljesen normális a Forma-1-ben. Ha nem kérnéd a tisztázást, akkor nem végeznéd a munkád.”
„Ezzel nem támadni akarunk, hogy valami illegális, csak tisztázást kérünk. Én nagyon nyitott és egyenes vagyok ezen a téren.”