Arról már az Amerikai Nagydíj hétvégéjén lehetett hallani, hogy a Red Bull jelenlegi motorpartnere, a Tsunoda F1-es pályafutását jelentősen támogató Honda erőteljesen lobbizik azért, hogy a japán pilóta lehetőséget kapjon a Red Bull nagycsapatánál.
Tsunoda eddig a Red Bull autóit kizárólag bemutatóeseményeken vezethette, az energiaital-gyárosok motorsport-tanácsadója, Helmut Marko azonban utalt arra, hogy a 24 éves versenyző első tesztlehetősége a nagycsapatnál a szezon végén jöhet el.
Amikor a Motorsport.com című internetes lap arról kérdezte, hogy van-e esély arra, hogy a Red Bull eleget tesz a Honda kérésének, és tesztlehetőséget biztosít Tsunodának, Marko így válaszolt: „Vannak terveink Abu Dhabira, igen. De több pilótánk van. Például ott van [Isack] Hadjar, és most már ott van Liam [Lawson] is.”
Bár Marko részleteket nem árult el, a legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy Tsunoda a szezon utáni gumiteszt során vezetheti a Red Bull RB20-as autóját. Ez a teszt a szezon utolsó futamát követő kedden zajlik, és a csapatoknak két autót kell használniuk.
Az egyik autót egy hivatalos F1-es szuperlicensszel rendelkező pilóta vezeti a gumiabroncsok tesztelésére, míg a másik autóban olyan fiatal pilóta ül, aki karrierje során legfeljebb két nagydíjon indult.
Ha a Red Bull jelenlegi versenyzői, Max Verstappen és Sergio Perez úgy döntenek, hogy kihagyják a tesztet, akkor a csapat Tsunodát ültetheti az RB20-asba, míg Lawson vezethet az RB másik autójában. A csapat egy fiatal pilótát — például Hadjart — is bevethet, de esélyes lehet a Honda juniorversenyzője, Ayumu Iwasa, vagy akár szimulátorversenyzőjük, Jake Dennis is, aki tavaly egy szabadedzésen már lehetőséget kapott.
A végső döntést valószínűleg az befolyásolja, hogy a Red Bull alkalmasnak találja-e Lawsont vagy Tsunodát arra, hogy átvegye Sergio Perez helyét, amennyiben a mexikói versenyző nem teljesít jól a szezon zárószakaszában.
Marko egyébként Lawson austini teljesítményével kapcsolatban elégedetten nyilatkozott: „Tökéletes! Már az is figyelemreméltó volt, amikor 3. lett az első időmérős szakaszban, majd taktikáztak [hogy ne fussanak versenyképes időt a második szakaszban].”
„A 19. helyről a 9.-re feljönni, az összes köridő és az előzései is, különösen [Fernando] Alonso ellen, aki szombaton panaszkodott… Nagyon keményen küzdött, és megmutatta, hogy van sebessége.”