A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint azzal, hogy az FIA szabályosnak minősítette a Brawn GP, a Toyota, és a Williams diffúzorát, drasztikusan meg fog nőni az autók leszorító ereje, pedig az új szabályok bevezetésével éppen az ellenkezőjét akarták elérni.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen szerint azzal, hogy az FIA szabályosnak minősítette a Brawn GP, a Toyota, és a Williams diffúzorát, drasztikusan meg fog nőni az autók leszorító ereje, pedig az új szabályok bevezetésével éppen az ellenkezőjét akarták elérni.
Annak ellenére, hogy az új szabályokkal a költségek csökkentése mellett a biztonság és az izgalmak fokozása volt a cél, úgy tűnik, a bíróság mai döntése megakadályozza ezt, ugyanis az új diffúzorral megnő az autók leszorító ereje, és ezzel a kanyarvételi sebessége, ami pedig megnehezíti majd az előzéseket.
“El fogjuk fogadni a Nemzetközi Fellebbviteli Bíróság döntését. Mindez azt jelenti, hogy most már tiszta, miként kell alkalmazni a szabályokat” – mondta Theissen.
“Ez viszont azt is jelenti, hogy nem sikerül csökkenteni a leszorító erő szintjét, és az autók kanyarvételi sebességét, ami az Előzési Munkacsoport célja volt, mikor kitalálta az új szabályokat. Most pedig a hét csapatnak nagyon keményen kell dolgoznia azon, hogy elvégezze autóján a szükséges módosításokat.”