A BAR istálló egykori csapatvezetője, Craig Pollock megerősítette, hogy független motorszállítóként szeretne visszatérni a Forma-1-be a 2013-as idényben.
A BAR istálló egykori csapatvezetője, Craig Pollock megerősítette, hogy független motorszállítóként szeretne visszatérni a Forma-1-be a 2013-as idényben.
Pollock ennek érdekében már meg is alapította cégét, a PURE-t, amely 1.6 literes, négy hengeres, turbófeltöltésű erőforrásokat kínálna a csapatoknak a 2013-as idénytől, mikor bevezetésre kerül az új motorformula a királykategóriában.
A projekthez komoly tapasztalattal rendelkező szakembereket szerződtettek, köztük a Renault F1 egykori ügyvezetőjét, Christian Contzent, és az űrkutatásban igencsak jártas, Robin Southwell-t.
„A PURE víziója az, hogy vezető szerepet töltsön be az új generációs motortechnológia fejlesztésében” – mondta Pollock az Autosportnak.
„A 2013-as motorszabály változás pedig egy kiváló lehetőséget jelent a PURE számára, hogy azonos feltételekkel szállhasson harcba a többiekkel, és azonnal kipróbálhassa magát az elitkategóriában.”
A szakember szerint nem csak technológiai előnyben lehetnek majd a riválisokkal szemben, hanem jóval olcsóbban is kínálhatják majd az egységeket, ami sokak számára kecsegtető lehet.
„Az igazság az, hogy ha 400-450 alkalmazottad van, mint a Mercedes esetében, vagy 300 a Renault-nál, akkor a rezsiköltségeid az egekbe szöknek” – magyarázta. „Azonban az, ahogy mi fogunk működni, egy ennél jóval kisebb létszámú gárdát jelent, így a költségeink mások költségeinek töredékét jelentik majd.”
A PURE szerződésben áll a TEOS Powertrain Engineering céggel – melyet felesben a Mecachrome és az IFP Energies Nouvelles birtokol – amely segíthet a motorok megtervezésében és gyártásában egyaránt.
A PURE motortervező mérnöke pedig Jean-Pierre Boudy lesz, aki az 1970-es években részt vett a Renault első turbós versenymotorjának munkálataiban, majd később, a 90-es években a Peugeot motorjaiért volt felelős a Forma-1-ben.
Pollock azt is hozzátette, hogy dolgozóik többségének igen komoly tapasztalata van, vagy az F1-ből, vagy a Le Mans szériából.
A cég bázisa ugyan Svájcban van, ám a mérnöki munka Franciaországban zajlik, itt fejlesztik majd az új erőforrást.
A szakember úgy gondolja, hogy a prototípus tesztelésére akár már az idei év vége felé sor is kerülhet, ami komoly lépéselőny lehet számukra a többiekhez képest.
„Több emberrel is beszéltem, aki bennfentes, és azt gondolom, hogy a mezőny előtt járunk az új motor fejlesztésében” – folytatta.
„Nem szabad elfelejteni, hogy a Mercedes, a Ferrari és a Renault jelenleg is a V8-as motort futtatja, és egészen a 2012-es idény végéig fejlesztenie kell azt, miközben mi már az új formulára koncentrálhatunk.”
Pollock azt is elmondta, hogy mind az FIA elnöke, Jean Todt, mind a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone örömmel fogadta terveinek hírét, és jelezték, hogy nagyon boldogok lennének, ha a PURE-t is a sportágban köszönthetnék a jövőben.