A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh arra kéri az Abu Dhabi Nagydíj illetékeseit, hogy gondolják át, miként lehetne változtatni a pálya vonalvezetésén, miután a hétvégi szezonzárón alig volt előzés.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh arra kéri az Abu Dhabi Nagydíj illetékeseit, hogy gondolják át, miként lehetne változtatni a pálya vonalvezetésén, miután a hétvégi szezonzárón alig volt előzés.
A tavalyi évben bemutatkozó versenypálya minden igényt kielégít, az egyik legmodernebb helyszín a Forma-1-ben, azonban annak ellenére, hogy hosszú egyenesek és igen kemény fékzónák tarkítják, a versenyzők szinte képtelenek voltak előzni a hétvégi versenyen.
Mindezt mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy Vitaly Petrov simán maga mögött tudta tartani a Renault-nál jóval erősebb Ferrariban ülő, és az orosz újoncnál rutinosabb és tehetségesebb Feranando Alonsót, aki részben emiatt is bukta el a bajnokságot.
Whitmatsh egyetért a többséggel, hogy bár a létesítmények a legmodernebbek a világon, az Abu Dhabi Nagydíjnak helyet adó versenypálya szervezőinek tenniük kell valamit, hogy előzésre alkalmasabbá tegyék a pályát a jövőben.
„A pályán található kiszolgáló létesítmények első osztályúak, azonban a GP2-ben illetve a Forma-1-ben is láthattuk, hogy szinte lehetetlenség előzni a pályán, ami egyáltalán nem jó dolog” – mondta a csapatfőnök.
„Személy szerint bízom abban, hogy ez változni fog. Vannak kiváló hosszú egyenesek, de azt gondolom, hogy széles, kihívásokat tartogató kanyaroknak, és nem szűk lassítóknak kellene követniük ezeket, amiket csak egyetlen íven lehet ideálisan bevenni, ami miatt képtelenség előzési pozícióba kerülni.”
„Ezt már akkor láttuk, mikor először pillantást vetettünk a pálya terveire. Nem úgy nézett ki a pálya, ahol olyan sok előzést fogunk látni, és ez be is igazolódott. Hatalmas erőfeszítéseket tesznek a szervezők, hogy egy kiváló eseménynek adhassanak otthont, szóval azt hiszem, fontolóra kellene venni, hogy módosítsanak a pálya vonalvezetésén a jövőben.”
A Yas Marina pálya vezetője, Richard Cregan elmondta, hogy folyamatosan vizsgálják, hogy miként lehetne javítani a ringen, és ezt a jövőben sem fogják másképp tenni.
„Megnöveltük a bukóteret a nyolcas kanyarban, mert úgy éreztük, hogy van erre helyünk, és átdolgoztuk a gumifalat is ezen a részen, mert az nem volt ideális korábban” – magyarázta a szakember.
„Mindig is vizsgáljuk, mivel és miként lehetne javítani a helyzeten. Ha abbahagyod ezt, akkor abba kellene hagynod a pálya irányítását.”
“Szóval figyeljük a többi pályát, hogy a többiek miként dolgoznak, és megpróbáljuk mindenhonnan a legjobb dolgokat ellesni, hogy folyamatosan javítani tudjunk a ringen.”