Német médiajelentések szerint 2014 és 2018 között ismét befagyasztják majd a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben – az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok jövőre váltják a jelenleg használatos V8-as aggregátokat.
Német médiajelentések szerint 2014 és 2018 között ismét befagyasztják majd a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben – az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok jövőre váltják a jelenleg használatos V8-as aggregátokat.
Az Auto Motor und Sport című német szaklap úgy tudja, ahogy a jelenlegi motorok esetében, úgy az új motorérában is befagyasztják majd a motorfejlesztéseket az autósportok csúcsosztályában. Azt egyelőre még nem tudni, hogy pontosan mikor, ám 2018-ig mindenképpen sor kerül erre.
2014-ben még három gyártó, a Renault, a Mercedes és a Ferrari látja el a Forma-1 csapatait a V6-os turbómotorokkal, 2015-ben azonban a McLaren partnereként megérkezik a Honda is.
Az AMuS szerint „éppen időben, az új motorok fejlesztését ugyanis 2018-ra befagyasztják, ha tehát a gyártók túl sokáig várnak, csak nehézkesen tudnak majd reagálni az esetlegesen felmerülő problémákra”.
Az újbóli motorbefagyasztás több olyan gyártóra is nyomást gyakorolhat, melyek fontolgatják, hogy csatlakoznak a Forma-1-hez, mint például a BMW, a Toyota, vagy éppen a Volkswagen márkái, mint az Audi vagy a Porsche.
„Gyorsan kell dönteni” – mondja az Auto Motor und Sport szakírója, Michael Schmidt. „Ha túl sokáig várnak, a szabályok keményen megbüntetik őket.”