A vasárnapi Magyar Nagydíjat követő sajtótájékoztatón ismét vitába szállt egymással a Mercedes két versenyzője, Lewis Hamilton és Nico Rosberg – a téma ezúttal az volt, hogyan is kell eljárni sárga zászlós jelzésnél.
A vasárnapi Magyar Nagydíjat követő sajtótájékoztatón ismét vitába szállt egymással a Mercedes két versenyzője, Lewis Hamilton és Nico Rosberg – a téma ezúttal az volt, hogyan is kell eljárni sárga zászlós jelzésnél.
Rosberg a szombati időmérőn megszerezte a rajtelsőséget, noha órákkal az eredmény kihirdetése után a versenybírók elkezdtek vizsgálódni, mert felmerült a gyanú, hogy a német nem lassított le kellőképpen, amikor Fernando Alonso megpördülése miatt dupla sárga zászlós jelzés volt érvényben.
A stewardok végül felmentették Rosberget, mondván, a Mercedes versenyzője „jelentős mértékben lassított” az incidens idején.
Az ítélet és a magyarázat mindazonáltal sokakat nem győzött meg: köztük van Lewis Hamilton is, aki vasárnap ugyan megnyerte a Magyar Nagydíjat, mégis arra kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), hozzon intézkedéseket, csapattársa ugyanis szemmel láthatóan nem lassított le kellően.
„A versenyzésben eltöltött 23 évem során mindig is az volt, hogy sárga zászló esetén le kell lassítani, ha pedig dupla sárga zászlós jelzés van érvényben, fel kell készülni a megállásra is” – mondta a címvédő.
„Nico ugyanakkora tempóval ért a kanyar csúcspontjához, mint a korábbi mért körében, ha tehát egy autó ott megpördült volna, vagy egy pályabíró ott lett volna az aszfaltcsíkon, akkor nagyon nehezen tudott volna megállni.”
„És az, hogy nem büntették meg, azt jelenti, hogy nagyon óvatosnak kell lennünk, mert ezzel nemcsak az F1-es mezőny tagjainak üzenünk, hanem az alacsonyabb kategóriákban versenyzőknek is – mégpedig azt, hogy dupla sárga zászlónál elég 1 tizedet veszíteni. Márpedig ez a legveszélyesebb forgatókönyv.”
„Tisztáznunk kell ezt, mert korábban 2 tizedet kellett veszíteni sárga zászlónál, és fél másodpercet dupla sárga zászlónál.”
„A következő versenyhétvégén újra megküzdünk majd a pole-ért, ha pedig dupla sárga zászló lesz, minden, amit tennünk kell, hogy kicsit elvesszük a gázt, veszítünk 1 tizedet, és aztán futunk egy ’lila’ szektoridőt. Ezért kell tisztázni ezt!”
Hamilton kritikáira Rosberg rögtön reagált is: a német azt mondja, biztonságosan érkezett meg Alonso megpördülésének helyszínére.
„Amit dupla sárga zászlós jelzésnél tenni kell, az az, hogy jelentősen csökkented a sebességet. Én 20 km/h-val lassabban mentem abban a kanyarban. Ez egy F1-es autóban hatalmas eltérés” – mondta Rosberg.
„Szóval jelentősen csökkentettem a tempómat, és ezért is fogadták el teljes mértékben a stewardok. Egy száradó pályán eleve sokkal gyorsabban mész minden egyes körben. Szóval az adott szegmensben lassabb voltam a sárga zászlók miatt, de a teljes szektort nézve gyorsabb, mert folyamatosan gyorsult a pálya. Ez teljesen világos volt a versenybíróknak, és ezért nem büntettek meg.”