Nagy a valószínűsége annak, hogy változtatnak az Abu Dhabi versenypálya vonalvezetésén a szezon végéig annak érdekében, hogy növeljék az előzési lehetőségek számát az ultramodern helyszínen.
Nagy a valószínűsége annak, hogy változtatnak az Abu Dhabi versenypálya vonalvezetésén a szezon végéig annak érdekében, hogy növeljék az előzési lehetőségek számát az ultramodern helyszínen.
A pálya ügyvezetője, Richard Cregan az Autosport című brit szaklapnak nyilatkozva elárulta, már vannak konkrét terveik, melyeket természetesen a forma-1-es versenyzőkkel is megvitatnak.
„Folyamatosan keressük annak módját, hogy miképp tudnánk javítani a pálya adottságain, illetve magán a show-n” – nyilatkozta Cregan
„És a biztonság tekintetében sem szabad leállni a munkával. Vannak tervek, melyek meg lesznek valósítva a verseny előtt. Ez jól mutatja, mennyire gondoljuk komolyan ezt az egész üzletet, melyben dolgozunk.”
A szakember hozzátette, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) rendkívül segítőkész ez ügyben, ám szeretnék megtudakolni a versenyzőktől is, miképp is kellene módosítani a pálya vonalvezetésén.
„Arra gondoltunk, hogy amennyiben változtatunk a pályán, kikérjük az F1-es versenyzők véleményét is, akárcsak más kategóriákban szereplő pilótákét. Emellett szorosan együttműködünk az FIA-val, valamint a FIM-mel (Nemzetközi Motorsport Szövetség)”.
A Forma-1 mezőnye által egyébként leginkább kritizált rész a pálya leghosszabb egyenesét követő lassító (8-as és 9-es kanyar). A McLaren csapatfőnöke, egyben a Forma-1-es Csapatok Érdekévdelmi Szervezetének (FOTA) elnöke, Martin Whitmarsh korábban úgy nyilatkozott, a szervezők jobban tették volna, ha az említett szakaszra egy széles kanyart építenek, ahol lehetőség lenne az előzésre is.
Hogy mennyire nem lehet előzni a Yas Marina versenypályán, azt minden bizonnyal Fernando Alonso tudja a legjobban: a Ferrari kétszeres világbajnoka tavaly a szezon utolsó versenyén bukta el a világbajnoki címet, miután a csapat rossz taktikája miatt beragadt a renault-s Vitaly Petrov mögé, akit egészen a futam végéig képtelen volt megelőzni.