A Red Bull már a versenyhétvége kezdete óta szenved az utcai pályán, a helyzet pedig az időmérőre sem javult, a versenyzők egész egyszerűen képtelenek voltak harcba szállni a rajtelsőségért, sőt, sem Verstappen, sem csapattársa, Sergio Perez nem jutott be a Q3-ba – előbbi versenyző a 11., utóbbi a 13. helyről indul majd. Pedig Verstappen elképesztő szezont teljesít idén, Monzában sorozatban 10. győzelmét szerezte, a Red Bull pedig idén eddig verhetetlen volt a versenyeken.
Arra a kérdésre, hogy lesz-e esélye ma a győzelemre, Verstappen így válaszolt: „Ezt el lehet felejteni. Itt nem lehet előzni. Más pályákon – mondjuk Spában – még az utolsó helyről is lehet győzni, de itt nem. Itt két-három tizeddel gyorsabbnak kell lenned, hogy esélyed legyen az előzésre, ilyen egy utcai pálya.”
Verstappen rámutatott, szerinte most a legfontosabb az, hogy megértsék, hogyan tudták így elszúrni ezt a hétvégét.
„Tudtam, hogy eljön a nap, amikor az ember már nem nyer többet. Viszont mostanáig nagyon jó sorozatunk volt. Inkább legyen egy olyan szezonunk, amikor sokat nyerünk, és van egy rossz hétvégénk, mint fordítva – amikor nincs esélyünk a bajnoki címre, de nyerünk itt egy futamot.”
„Ami viszont szerintem fontosabb, hogy megértsük, mit csináltunk rosszul ezen a hétvégén. Mert meggyőződésem, hogy jövő héten, Szuzukában az autónk ismét gyors lesz. Már a szimulátorban is éreztem, hogy ez egy nehéz beállítási tartomány az autó számára, majd kipróbáltuk Szuzukában, és újra lenyűgöző volt – mint a versenyek többségén.”
A Red Bull vb-éllovasa elismerte, az időmérőre rossz irányba indultak tovább a beállítások terén.
„A harmadik edzés jobban alakult, de persze még nem úgy álltunk, ahogy szerettünk volna. Aztán elvégeztünk még néhány további változtatást, amiről azt gondoltuk, az autó tolerálja majd. Majd megérkeztünk az időmérőre, az első komolyabb probléma pedig az volt, hogy nem tudtam későn és keményen fékezni, mert az alja leért, és terheletlenné váltak az első gumik. Egy utcai pályán döntő fontosságú, hogy az ember magabiztos legyen a fékekkel, és támadni tudja a kanyarokat.”
„Emellett a lassú kanyarokban is küszködtünk egész hétvégén. Egyszerűen nem tapadt a hátulja. Folyamatosan voltak apró megcsúszások, az utolsó körömben pedig egy nagyobb is a 3-as kanyarban. Egyszerűen csak nem értjük a problémát. Máskülönben nem csináltunk volna olyan változtatásokat, amik még rosszabbá tették a helyzetünket. Szóval világos, hogy nem értjük az autót ezen a hétvégén, ezen a pályán.”