Verstappen már az időmérőn is sokat panaszkodott az RB20-asra, ennek oka pedig az volt, hogy a kvalifikáció előtt változtattak annak beállításain, amivel „átléptek egy határt”. A holland versenyzőnek a vasárnapi futamon sem volt egyszerű dolga, végül az 5. helyen ért célba, ehhez azonban kellett az is, hogy csapattársa, Sergio Perez, valamint a ferraris Carlos Sainz összeütközzenek a hajrában.
A Red Bull versenyzője a leintést követően elárulta, sokat küszködött az RB20-assal az 51 körös táv során.
„Gyakorlatilag az, amit tapasztaltam az időmérőn, az megismétlődött a versenyen is” — mondta a háromszoros világbajnok. „Az autó ide-oda pattogott a lassú kanyarokban, a kerekek gyakorlatilag elemelkedtek a talajtól, és ilyenkor nyilván nincs érintkezési felület az aszfalttal, amit az ember nem igazán szeretne. Ilyenkor sokkal jobban csúszkálsz is, jobban túlhevíted a gumikat — nem lehetett megkerülni a problémát.”
„A tempó elég vegyes volt: a közepes keverékkel még ott tudtam tartani magam, de a pattogás és ugrálás miatt a gumik természetesen túlhevültek, így ki kellett állnom a bokszba. Aztán sajnos beragadtam Alex [Albon] és Lando [Norris] mögé, benne voltam ebben a küzdelemben. Aztán George [Russell] megelőzött, de elég jó tempót autóztunk, zárkóztunk fel a versenyben vezetőkre, de amint közel kerültem George-hoz, a turbulens levegőben még jobban elkezdtem csúszkálni, és eljutott arra a pontra a dolog, hogy már-már kontrollálhatatlan volt. A verseny vége felé aztán újra nehéz lett a helyzet.”
Verstappen ugyanakkor azt mondja, azok a változtatások, amiket a kiábrándító monzai hétvége után végeztek el az autón, mindenképpen pozitívak voltak, így jó irányba haladnak a fejlesztések terén.
„Azt gondolom, azok a változtatások, amiket elvégeztünk az autón, pozitívak. De persze a beállításokat is jól el kell találni. Szerintem jó irányba haladtunk, de az időmérő előtt elvégzett változtatásokkal átléptük a határt, és ennek sajnos megfizettük az árát a versenyen.”