Az energiaital-gyárosok 2023-ban elképesztő dominanciát mutattak be az F1-ben: a csapat a 22 versenyből 21-et megnyert, Verstappen pedig egymaga 19 győzelmet szerzett. A Forma-1 regnáló világbajnoka azt mondja, a domináns idény előtt még nem igazán tudták, mire számítsanak, végül azonban hamar egyértelművé vált, jó esélyeik vannak az ellenfelek legyőzésére.
„Soha nem lehet tudni, mennyit lehet fejlődni egy tél során, és mennyit javulnak a többiek. Szóval Bahreinig nem igazán tudtuk, mennyire jó az autónk. Az alapján, amit a télen elvégeztünk, bíztunk abban, hogy jó autónk lesz. Az autó egyensúlya rendben volt, ez pedig mindig fontos ahhoz, hogy gyorsa legyünk” — mondta a háromszoros világbajnok az Auto Motor und Sport című internetes lapnak adott interjújában.
„A többiek talán nem tudtak olyan nagyot előrelépni. Mi magunk fejlődtünk, de akkor nem olyan jelentőset. Természetesen volt egy kisebb közbeavatkozás a padlólemezt érintően a szabályok keretében, ez pedig teljesítménybe került. Mások jobban megszenvedték ezt.”
„Ezeket az autókat alacsonyan és mereven kell használni, ez a téma pedig nem lezárt ügy még nálunk sem. Egyértelmű, hogy az utcai pályákon nem vagyunk valami jó helyzetben ebben a tekintetben. Dolgozunk az ügyön!”
Verstappen azt mondja, az ő autójuknak is vannak gyengeségei, ezeken pedig keményen dolgoznak, hogy 2024-ben még jobb formában legyenek.
„A vezetési tulajdonság is ilyen. A mi autónk nem nyeli el olyan jól a bukkanókat, mint más versenygépek. A lassú kanyarokban az autónk egyszerűen nem olyan domináns, mint más szakaszokon. A gyors kanyarokban például nagyon jó.”
Verstappen arról is beszélt, a Red Bull egyik erőssége az ellenfelekhez képest az, hogy képesek következetes teljesítményt nyújtani.
„Mi következetesen jól teljesítünk. Más autóknak viszont vannak kiugrásai. Például jók az utcai pályákon, de gyengék a gyors kanyarokban. Vagy fordítva. Átlagosan viszont a mi autónk remekül kiegyensúlyozott, nagyon jó. Nem mondanám azt, hogy jelentősen jobbak vagyunk a többieknél a tempós szakaszokon. A McLaren is nagyon jó ott. És nem vagyunk sokkal jobbak a közepesen gyors kanyarokban sem. De a mi autónk mindenhol jó. Ez pedig számít. És úgy tűnik, remekül helytállunk a versenyeken, jól menedzseljük az abroncsokat.”
„Egyértelműen szükség van egy olyan autóra, mely gondosan bánik a gumikkal. Máskülönben elvesztél. Ezt látni a Haas esetében is. Nem gondolom azt, hogy Nico [Hülkenberg] és Kevin [Magnussen] idióták. Ha az autó túlterheli a gumikat, nem sokat tehetsz. Mindenekelőtt szükség van jó alapokra — ezt pedig az autó jelenti. Versenyzőként körönként 1-2 tizedet lehet nyerni azzal, ha jobban odafigyelsz az abroncsokra.”
Miközben a versenytempó terén remekelt a Red Bull tavaly is, az időmérőkön nem mindig volt egyértelmű fölényben, többször a Ferrari és a McLaren is közel tudott kerülni Verstappenékhez.
„Az új gumik sok mindent elrejtenek. Az időmérőre teljesen másképp lehet beállítani az autót, mint a hosszú etapra. Talán itt van a trükk, hogy miért is vagyunk mi ennyire jók a versenyeken. Főleg a futamok elején, teli tankkal — az autó működési tartománya az aerodinamikai térkép tekintetében teljesen más, mint az időmérőn. Mások nagyon agresszív megközelítést választanak. A mi autónk nagyon sokoldalú, de nincsenek ilyen kiugrásai egy körön.”