A wokingi istálló bakui győzelmét követően kezdtek el terjedni azok a felvételek, melyeken egyértelműen látszik, hogy a McLaren MC38-as kódjelű versenyautójának hátsó szárnya a DRS zárt állásánál, nagy sebesség mellett felfelé hajlik, ezáltal csökkentve az autó légellenállását, és növelve annak végsebességét az egyenesekben.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a minap közleményben jelezte, vizsgálja a McLaren megoldását, noha rámutatott, a csapat autója mostanáig átment a szervezet szigorú terheléses tesztjein. Az FIA ugyanakkor nyitva hagyta a lehetőségét annak, hogy egy technikai direktíva révén megtiltja a trükkös megoldás használatát.
Az ügy kapcsán a háromszoros világbajnok Max Verstappent is megkérdezték Szingapúrban — szerinte a McLaren nem Bakuban használta először a kérdéses hátsó szárnyat.
„Természetesen láttam a felvételeket” – mondta a holland újságíróknak nyilatkozva csütörtökön. „Ez a közösségi média szép oldala, mindenkinél készen áll a videó, és aztán rengeteg vita indul róla. Elég egyértelmű, hogy nagy sebességnél hajlik. Lehet, hogy okos megoldás, lehet, hogy nem az. Végső soron az FIA döntése, hogy ez szabálytalan-e vagy sem. Nem Baku volt az első alkalom, hogy használták, más pályákon is előfordult.”
Verstappen hozzátette, fontos lenne, hogy az FIA mihamarabb tiszta vizet öntsön a pohárba a rugalmas aerodinamikai elemek kapcsán.
„Szerintem fontos lenne egy tisztázással előállni. De ez nem csak a hátsó szárnyra vonatkozik. Ugyanez érvényes az első szárnyra is.”
„Mi az, ami megengedett? Mennyire lehet flexibilis? Ezek mind fontos kérdések. Szóval meg kell várnunk, hogy mi lesz.”