A 2024-es Forma-1-es szezon 21. versenyének Interlagos adott otthon, az időjárási körülmények pedig már szombaton feladták a leckét a száguldó cirkusznak, hiszen az időmérőt a rendkívüli eső miatt kénytelenek voltak vasárnapra halasztani. A kvalifikációt végül a verseny napján is vizes pályán rendezték meg, és a futamot is nedves aszfalton kezdte meg a királykategória mezőnye.
A pole pozícióból az időmérőn igencsak magabiztosan szereplő Lando Norris rajtolhatott, míg mellőle George Russell várhatta a piros lámpák kialvását. A második rajtsorban óriási meglepetésre Yuki Tsunoda, valamint Esteban Ocon foglalt helyet, őket Liam Lawson és Charles Leclerc követte a harmadik rajtsorban. A Red Bull versenyzői nem jutottak a top 10-be az időmérőn, Max Verstappen ráadásul motorcsere miatt öt rajthelyes büntetést is kapott, így csak a 17. helyről várhatta a startot, míg Sergio Perez a 12. pozícióból indult.
Nem szerepelt jól az időmérőn Lewis Hamilton sem: a hétszeres világbajnok csak a 14. pozícióból indult, míg a kvalifikáción autót törő Carlos Sainz a bokszutcából volt kénytelen nekivágni a futamnak. Az időmérőn ugyancsak balesetező Alex Albon nem tudott részt venni a versenyen, el tudott viszont rajtolni Fernando Alonso, Lance Stroll és Franco Colapinto is.
A verseny rajtjának idején a levegő hőmérséklete 23˚C körül mozgott, az aszfalt 29˚C-os volt. Az eső ugyan nem esett, az előrejelzések alapján viszont számítani lehetett csapadékra. Mindenki az intermediate-gumikkal vágott neki a futamnak.
A RAJT
Az interlagosi verseny már a felvezető körben is tartogatott fordulatokat: Lance Stroll kicsúszását követően a sóderágyban ragadt, így nem tudott elrajtolni a futamon. A versenyirányítás emiatt el akarta fújni a rajtprocedúrát, Norris azonban, miután felállt a rajtrácsra, elment még egy felvezető körre. Végül aztán megszakították a rajtprocedúrát, az újabb felvezető kör pedig 10 perces szünet után kezdődött meg.
Russell végül remekül kapta el a rajtot, az 1-es kanyar előtt megelőzte Norrist, Tsunoda pedig megtartotta a 3. helyet Esteban Oconnal szemben. Leclerc el tudott menni Lawson mellett, az első körben pedig megpördült Sergio Perez, aki így a mezőny végére csúszott vissza.
Miközben Russell igyekezett ellépni az őt üldözőktől, az eső a 3. körben megérkezett az interlagosi pályára. Verstappen közben már a pontszerzők között autózott, és az 5. körben Pierre Gasly is megelőzte, feljött a 9. helyre. Egy körrel később a holland Fernando Alonso is maga mögé utasította. Verstappen aztán folytatta a menetelést, a stabilizálódó körülmények közepette Oscar Piastrit is maga mögé utasította, a következő körben pedig Liam Lawson mellett is el tudott menni.
A 15. kör környékén aztán az eső újra hevesebben kezdett el esni, Verstappen pedig hiába érkezett meg Leclerc mögé, a monacóival szemben már nehezebb dolga volt. Leclerc végül a 24. kör végén a bokszba hajtott új intermediate-abroncsokért, a monacói a 12. helyen folytatta a versenyt.
A 27. körben Nico Hülkenberg hibázott a célegyenes végén, a német pedig nem tudta folytatni. Az incidens miatt érvénybe léptették a virtuális biztonsági autó protokollt, ezt kihasználva pedig sokan a bokszba hajtottak, köztük a 7. helyen autózó Piastri is.
A 29. körben nagyon rákezdett az eső, Russell és Norris pedig egyszerre hajtottak a bokszba, ám autóikra az intermediate-abroncsokat szerelték fel, miközben Tsunoda az esőgumikat kapta. A 30. körben aztán Norris megelőzte Russellt, pillanatokkal később pedig pályára küldték a biztonsági autót.
PIROS ZÁSZLÓ
A 32. körben Franco Colapinto a biztonsági autó mögött csúnyán a falnak csapta versenyautóját, a versenyirányítás pedig a futam piros zászlóval történő megszakítása mellett döntött. Ez főleg Esteban Oconnak, Max Verstappennek és Pierre Gaslynak jött nagyon jól, akik a verseny ezen pontján még nem jártak a bokszban, és a megszakítás alatt szabadon cserélhettek gumikat.
A mezőny 25 percnyi kényszerpihenő után a biztonsági autó mögött indult újra útnak, majd a verseny gördülőrajttal folytatódott. Ocon megőrizte a vezetést Verstappennel szemben, Gasly pedig tartotta a 3. helyet Norris előtt. Pillanatokkal később aztán Norris hibázott, a bukótérből kellett visszajönnie, Russell el is tudott menni mellette.
A 39. körben Carlos Sainz törte össze a Ferrarit a pálya 8-as kanyarjában az időközben újra eleredő esőben, a baleset miatt pedig pályára kellett küldeni a biztonsági autót.
A verseny a 43. körben folytatódott, Verstappen pedig az 1-es kanyarban bevetődött Ocon mellé és átvette a vezetést! Norris közben hibázott, visszacsúszott a 7. helyre., Piastri mögé. Pár körrel később Piastrit arra utasítják, hogy engedje el maga mellett Norrist, miközben Russell megelőzte Leclerc-t és feljött a 4. helyre.
Az 55. körben Perez az 1-es kanyarban próbált bebújni Lawson mellé, az új-zélandi azonban nem hagyta magát. Össze is koccantak egy kicsit, ezt kihasználva pedig Hamilton el tudott menni a mexikói mellett, feljött a 10. helyre.
Verstappen a hajrában ellentmondást nem tűrő tempót diktált, és végül bő 19 másodperces előnnyel megnyerte a Sao Pauló-i Nagydíjat Esteban Ocon és Pierre Gasly előtt. A 4. helyen George Russell ért célba Charles Leclerc előtt, míg Lando Norrist csak a 6. pozícióban intette le a kockás zászló. Pontot szerzett még Yuki Tsunoda, Oscar Piastri, Liam Lawson és Lewis Hamilton.
A Red Bull másik versenyzője, Sergio Perez ezúttal sem tudott pontot szerezni, csak a 11. helyen ért célba.
Verstappen győzelme azt jelenti, hogy Max Verstappen 62 pontra növelte előnyét a világbajnoki összetettben Norrisszal szemben. A spanyol versenyző a nyár eleji Spanyol Nagydíj óta először nyert versenyt a Forma-1-ben.
A Brazil Nagydíj végeredménye: