A Red Bull háromszoros világbajnoka hiába futotta meg a legjobb köridőt a szombati, esős időmérőn, motorcsere miatti rajtbüntetése után csak a 11. helyről kezdheti majd meg a délutáni távot. Verstappen szerint a mai versenyen különösen nagy jelentősége lesz annak, hogy miképp bánnak majd a Pirelli abroncsaival — az előrejelzések szerint ugyanis száraz, az eddigieknél melegebb idő várható.
„Minden jól működött, de természetesen ez a szombati nap nem olyan fontos, mert vasárnap száraz és melegebb lesz az idő, és jól kell teljesítenünk a gumik terén, ráadásul 10 hellyel hátrébb indulunk. Így persze egy kicsit nehezebb lesz” — mondta a háromszoros világbajnok. „Nem számítok rá, hogy olyan lesz, mint az elmúlt két évben. Természetesen az autók körülöttünk elég gyorsak. Szóval csak próbálunk előrébb lépni, harcolni a Ferrarik, a Mercedesek, és egy kis szerencsével talán a McLarenek ellen is, de ez mind a saját tempónktól függ.”
Verstappen hozzátette, a 11. helyről rajtolva elsősorban arra koncentrál majd a futam elején, hogy kimaradjon a lökdösődésből. Bár a holland pilóta tavaly és tavalyelőtt is rajtbüntetés után tudott nyerni, ezúttal nem számít hasonló felkapaszkodásra.
„Az első kört megpróbálom túlélni, és aztán onnan haladunk tovább. Egy kicsit más gumistratégiánk is van, mint a többi autónak, szóval meg kell várnunk, hogyan alakul ez a verseny során. De meglátjuk, mit tudunk tenni. Nem vagyok olyan magabiztos, mint az elmúlt két évben, amikor vissza tudtam érni az élre. Még mindig inkább a kárminimalizálásként tekintek erre a versenyre. Ez van. De legalább a lehető legjobb rajtpozíciót értük el vasárnapra.”
A Red Bull pilótáját az időmérőt követően megkérdezték arról is, javult-e a helyzet a múlt hétvégi Magyar Nagydíjhoz képest az autó teljesítményét tekintve: „Összességében a balansz egy kicsit jobb, igen. Hogy ez elég lesz-e ahhoz, hogy mi legyünk a leggyorsabbak, azt nem tudom. De remélhetőleg jobban tudjuk majd irányítani a dolgokat.”
A fiatal pilóta ugyanakkor hozzátette, szerinte a McLarenekkel nehéz lesz versenyezni a mai futamon.
„Pénteken a hosszú etapokon az ő tempójuk hihetetlenül erős volt. Nagyon kényelmesen mozognak a pályán” — magyarázta. „Természetesen egy kicsit hátrébbról indulnak, de olyan gyorsak, hogy gyorsan veszélyt jelenthetnek az élmezőnyre. És ez persze attól is függ, hogy én hogyan keveredek át az első körön. De már azzal elégedett lennék, ha tudnánk tartani azt a versenytempót. Szóval kicsit hátrébbról indulva, eltérő gumikon… nem tudom, hogyan fog ez működni.”
„A körülöttünk lévő csapatok többsége két kemény gumiabronccsal rendelkezik, mi nem. Nem tudom momentán, hogy ez jobb-e vagy sem, de vasárnap kiderül. Szóval igen, továbbra is kárenyhítésről szól ez a verseny.”