A holland pilóta és csapata még a barcelonai hétvége előtt utazott el Imolába, ahol a csapat 2022-es, RB18-as kódjelű versenyautójával róhatta a köröket. A csapatok részéről nem szokatlan, hogy pályára viszik régebbi autóikat, erre a szabályok lehetőséget is adnak — a legtöbb esetben azonban arra használják az efféle alkalmakat, hogy fiatal pilótáknak adjanak hasznos tesztlehetőséget.
Ebből a szempontból tehát mindenképpen érdekes az, hogy az idei szezon első tripla hétvégéje előtt maga Verstappen utazott el Imoláig, hogy a csapat korábbi versenyautójával körözzön. Sajtóhírek szerint volt oka erre a Red Bullnak, az osztrák csapat ugyanis szeretett közvetlen összehasonlításokat végezni az idei, RB20-as modell, illetve a jelenlegi szabályrendszer első terméke, az RB18-as között.
Az osztrák csapat a hírek szerint elsősorban az idei modell fejlesztéséhez szeretett volna értékes tudásra szert tenni — erre pedig lehetősége is volt, hiszen az RB20-assal az Emilia-Romagna Nagydíj keretében már volt lehetősége versenyeznie Verstappennek.
A holland pilótát az Osztrák Nagydíj helyszínén, Spielbergben kérdeztük meg arról, mennyire volt fontos az imolai teszt — ő azonban szemmel láthatóan igyekezett megkerülni a kérdést, és degradálni annak jelentőségét.
„Igen, volt egy tesztünk a 2022-es autóval, ami természetesen idén már engedélyezett” — mondta az F1VILÁG.HU-nak nyilatkozva a világbajnoki éllovas. „Csak szerettem volna visszahozni a referenciáimat, mert már eltelt egy idő azóta, hogy vezettem azt az autót. 2022 óta nem volt erre lehetőségem.”
„És persze az imolai pálya is szórakoztató. Remek napunk volt. Kellemes, meleg idő fogadott bennünket. Igazából csak felfrissítettem az emlékezetemet arra vonatkozóan, hogy milyen volt vezetni azt az autót az ideihez képest.”