A háromszoros világbajnok a 4. helyről vágott neki a silverstone-i futamnak, végül pedig egy remek hajrát követően a 2. helyen ért célba Lewis Hamilton mögött. A remek eredmény elmondása szerint főleg a csapat jó döntéseinek, nem pedig az autó teljesítményének volt köszönhető — utóbbi ugyanis hagyott kívánnivalót maga után.
„A verseny eleje nem volt túl jó. Úgy értem, próbáltam tartani a tempót, de egyszerűen elfogytak a gumijaim. Minden nagyon felmelegedett, és küzdöttem a tapadással. Így Lando megelőzött. Aztán Oscar is megelőzött” — mondta a Red Bull versenyzője.
„Aztán elkezdett esni az eső. Akkor sem volt tapadásom. Nem akartam túl nagy kockázatot vállalni, mert nem éreztem jól magam az autóban. Nem éreztem magam kényelmesen. Szóval azt gondoltam, ‘itt maradok és megpróbálok túlélni’. És igen, ezt tettem. Egy ponton még Carlos is megjelent a buliban. Szóval azt gondoltam, ‘hűha, ez egy igazán rossz délután’. Aztán csak a pályán tartottuk az autót, jól döntöttünk a slickről az interre váltáskor, majd amikor vissza kellett rakni a slickeket, ami gyakorlatilag versenyben tartott minket.”
„Azzal, hogy jól döntöttünk, ott voltunk a megfelelő időben. És a végén a kemény gumik határozottan jó döntést jelentettek. Szóval tudtunk nyomni neki, mert a közepes keverék nem volt elég jó számunkra. Szóval a végén az volt a legjobb, hogy padlógázzal mentünk a kemény gumikon, és végül a 2. helyen végeztünk. Egy ponton úgy nézett ki, hogy az 5. vagy 6. helyen végzünk. Szóval igen, elfogadom ezt a 2. helyet a teljesítmény szempontjából egy ilyen gyenge délutánon.”
„De egyszerűen nem volt meg a tempóm. Nem tudtam lekövetni azt, amit előttem csináltak. És ez olyasvalami, amit természetesen meg kell vizsgálnunk.”
Arra a kérdésre, hogy mennyire vette ki a részét a csapat által hozott döntésekből, Verstappen így felelt: „Folyamatosan beszélgetünk ilyenko GP-vel [Gianpiero Lambiase — a versenymérnöke] a radarról, elmondja nekem az információkat, amik rendelkezésére állnak, amennyire csak tudja.”
„És aztán versenyzőként természetesen egy ponton, ha nem érzed, hogy folytathatod a slickeken, vagy úgy gondolod, most jött el az idő az interre váltásra, akkor rá kell kiabálnod a rádión, hogy jössz be. Szóval így is tettünkk. És ugyanez az interről a slickre váltáskor. Természetesen a csapat néha jobban segíthet ebben, ha valaki már slicken van. De végül kisütött a nap, a pálya gyorsan száradt az elmúlt napokhoz képest is, és kockáztattam egy kicsit. Nem voltam 100%-ban biztos benne, hogy ez a helyes döntés, de megpróbáltuk, és végül bevált.”
Verstappen hozzátette, Silverstone-ban alapvetően a versenytempóval volt gondjuk: „Nos, egy körön nem nézett ki túl rossznak a helyzet. Azt hiszem, egyszerűen csak a versenytempónk nem volt meg. Nem tudtam hozni a többiek szintjét a degradáció terén. És ez olyasvalami, amit természetesen meg kell értenünk.”