A holland pilóta csak a 3. helyről kezdheti majd meg a mai versenyt, miután Charles Leclerc és Carlos Sainz is gyorsabb tudott lenni nála a Q3-ban. A Ferrari pilótái az időmérő után azt mondták, nagyon meglepte őket a remek eredmény, Verstappen ugyanakkor azt mondja, ő valójában abban látja a vereség okát, hogy nem tudott eleget gyorsulni a minden eldöntő utolsó szakaszra.
“Mindig nagyon nehéz ezt megmondani. Nem vagyok a csapatuk tagja, nem tudom, mi folyik náluk” – mondta a háromszoros világbajnok, amikor arról kérdezték, mennyire meglepő számára a Ferrari időmérős tempója. “Én személy szerint csak arra számítottam, hogy egy kicsit jobban tudunk fejlődni az időmérő során. És szerintem ebben voltunk gyengék egy kicsit.”
“Úgy gondolom, a Q1 és a Q2 nem volt olyan rossz, de aztán nem tudtunk eleget fejlődni a Q3-ra. De ez a pálya eleve nagyon nehéz az időmérőn a tökéletes kör szempontjából, hiszen annyira alacsony a tapadás, hogyha egy kicsit jobban megnyomod, akkor túlhevíted a gumikat, vagy elkezdesz jobban csúszkálni. És szerintem ez történt most velem, miközben próbáltam egy kis időt nyerni, de aztán az egyensúly sem volt meg. Ilyenkor pedig jön a csúszkálás, a gumik túlhevítése, az utolsó szektorra pedig már nem maradnak abroncsok. Szerintem ez történt.”
A versenytempó kapcsán viszont Verstappen optimista, hiszen az egész évben erősségük volt: “Jó a versenytempónk, igen. És van két garnitúra kemény gumim is. A körülöttem lévők közül senkinek nincs. Ez is talán előny lesz vasárnap. De már az 1-es kanyar felé menet sok minden történhet.”
Verstappen két éve remek rajtot tudott venni, akkor ugyancsak a 3. helyről indult, és a két Mercedest kerülte meg az 1-es kanyarnál – most pedig hasonlóval próbálkozhat a Ferrarik ellen.
“Azt már kiskoromban megtanultam, hogy ugyanolyan rajtot soha nem lehet venni. Természetesen meg lehet nézni, de minden év más. Attól is függ, milyen jól sikerül a tényleges rajt, aztán hogyan alakulnak ki a pozíciók az 1-es kanyarig. Sok minden számításba jön, például a pályakörülmények. Szóval inkább ösztönös a dolog, amint megvan a rajt, az ember elkötelezi magát, hogy mit is fog csinálni.”