A holland versenyző jelenleg 52 pontos előnnyel vezeti a világbajnoki összetettet a McLaren feltörekvő tehetsége, Lando Norris előtt. A világbajnoki évadból még hat versenyhétvége van hátra, ráadásul ezek közül hármat a sprintfutamos formátum szerint rendeznek majd — bőven van még tehát lehetőség a pontszerzésre.
Miután Verstappen egy elektronikai probléma miatt Kanadában „elveszített” egy belső égésű motoregységet, autójába be kellett építenie a csapatnak az idei ötödik ilyen komponenst — mindez pedig azt eredményezte, hogy a háromszoros világbajnok a Belga Nagydíjon 10 rajthelyes büntetést kapott.
Azóta már Verstappen hat versenyt teljesített ezzel a belső égésű motorral, így szinte bizonyos, hogy a szezonhajrában még egy új komponensre szüksége lesz majd. A kérdés viszont az, hogy mikor vállalja be a Red Bull az újabb büntetést?
Ideális helyszínekként természetesen azokat a pályákat említhetjük, ahol van lehetőség az előzésre — a büntetés miatt elbukott pozíciókat tehát egyszerűbben vissza lehet nyerni a versenyen. A hétvégi Amerikai Nagydíjnak otthont adó texasi pálya ebből a szempontból nem lenne olyan rossz megoldás, a Red Bull és Verstappen számára viszont egy kicsit talán korai lenne itt bevállalni a motorcserét.
A pálya természetéből fakadóan pedig feltehetően Mexikóvárosban sem kerül majd sor erre, hiszen a tengerszint feletti magasság, illetve a ritka levegő miatt a DRS-rendszer kevésbé hatékony itt, így előzési lehetőségek sem adódnak könnyen. A leglogikusabb választás tehát az interlagosi Brazil Nagydíj lehet, az aszfaltcsíkon ugyanis két tisztességes előzési lehetőség is kínálkozik.
Persze nemcsak Verstappen lehet az egyetlen, akire rajtbüntetés vár a hajrában: fő riválisa, Lando Norris is már valamennyi erőforrás-komponensből felhasználta a rendelkezésére álló kvótát, ha pedig valamelyik egységet cserélni kell, rá is legalább 10 rajthelyes büntetés várhat…