A pole pozícióból a Red Bull világbajnoki éllovasa, Max Verstappen rajtolhatott Szuzukában: a holland pilóta elképesztő, közel 6 tizedmásodperces előnnyel szerezte meg a rajtelsőséget, legfőbb ellenfelei pedig a McLarenek voltak az időmérőn, hiszen Oscar Piastri a 2., Lando Norris pedig a 3. rajtkockát szerezte meg. A 4. rajthelyről Charles Leclerc startolhatott, míg Sergio Perez az 5. pozícióból várta a rajtot. A Szingapúri Nagydíjon győztes Carlos Sainz 6. lett az időmérőn, őt a két Mercedes követte.
A RAJT
Verstappen egy kicsit beragadt a rajtnál, így a két McLaren rögtön támadást is indított ellene. Hiába próbálkoztak viszont nagyon keményen Norrisék, a kétszeres világbajnok meg tudta őrizni a vezetést, Norris pedig javított egy pozíciót. A mezőny hátsóbb régiójában Valtteri Bottas ütközött Alex Albonnal, és Zhou Guanyu autója is megsérült, a sok törmelék miatt pedig pályára küldték a biztonsági autót. A rajtnál a két Ferrari is nagyon közel került egymáshoz, és kis híján Perezzel és Hamiltonnal is ütköztek. Utóbbi két versenyző össze is koccant kicsit, mindkettejük autója megsérült, a Red Bull-pilóta pedig a bokszba kényszerült, így a mezőny végére csúszott vissza. A biztonsági autó a 4. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen pedig simán megőrizte a vezetést a két McLarennel szemben. Leclerc a 4., Sainz az 5. helyen folytatta, Alonso pedig a rajtot követően több helyet is javított, feljött a Mercedesek elé, a 6. pozícióba.
Az újraindítás után a Mercedesek csatáztak nagyot: Russell a sikánban határozottan beszúrt Hamilton mellé, és el is ment a hétszeres világbajnok mellett. A brit viszont nem hagyta magát, és az 1-es kanyarban kívülről visszaelőzte csapattársát. Bottas közben Logan Sargeanttel ütközött össze, a sóderágyba csúszott, majd a bokszba kényszerült.
A 12. körben Perez próbált felzárkózni, Magnussent előzte volna a hajtűben, a manővert azonban elrontotta, és nekiütközött a Haas versenyautójának. Mindkét autó megsérült, így mindketten a bokszba kellett, hogy hajtsanak. Piastri a 13. kör végén hajtott a bokszba a törmelékek miatt beiktatott virtuális biztonsági autós periódus alatt, az ausztrál a 3. helyről a 9. pozícióba csúszott vissza. Perez számára a 15. körben véget is ér a verseny.
Hamilton a 16. körben hibázott a második Degner-kanyarban, Russell pedig próbálta kihasználni ezt, a hétszeres világbajnok viszont keményen védekezett. A kör végén Hamilton a bokszba hajtott, és ugyanekkor ejtette meg kerékcseréjét az élen autózó Max Verstappen is. Egy körrel később Norris is érkezett, a brit azonban pozíciót veszített Piastrival szemben, aki még jó pár körrel korábban, a VSC-fázis alatt járt a bokszban. A McLarenek kemény keverékű gumikkal, Verstappen közepesekkel folytatta, a hollandnak tehát egy kiállása még biztosan volt.
Russell az elnyújtott első etap után a 24. kör végén hajtott a bokszba kemény keverékért, a Mercedes egyértelműen az egykiállásos stratégiát próbálta érvényesíteni. A brit a 8. helyre jött vissza Ocon és Alonso mögé, hamarosan azonban el tudott menni a spanyol pilóta mellett. A 27. körben csapatutasítás történt a McLarennél, Norris panaszkodása után Piastri elengedte a britet, aki így feljött a 2. helyre.
A McLarenek aztán a 36. és 37. körökben ejtették meg második kerékcseréjüket, és mindketten az egy kiállással próbálkozó Russell mögé jöttek vissza, a 4. és 5. pozíciókba. Norris aztán nem sokkal később viszonylag könnyen megelőzte Russellt, és feljött a 3. helyre. Közben Verstappen is megejtette második kerékcseréjét.
PEREZ VISSZAÁLL
A 40. körben Perez visszaállt a versenybe, a Red Bull állítólag attól tartott, hogy a mexikói versenyző rajtbüntetést kap majd a következő, katari futamon, miután nem töltötte le a Magnussennel való ütközés miatt rá kiszabott 5 másodperces időbüntetést.
A 48. körben jó kis küzdelem bontakozott ki az 5. helyért Russell, Hamilton és Sainz között. A Mercedes arra utasította a jóval használtabb gumikkal köröző Russellt, hogy engedje el maga mellett csapattársát, aki duzzogva ugyan, de eleget tett a kérésnek. Nem sokkal később Sainz el tudott menni Russell mellett, és Hamilton nyomába eredt.
VERSTAPPEN GYŐZ, VILÁGBAJNOK A RED BULL!
Verstappen végül ellentmondást nem tűrő győzelmet szerzett az 53 körös versenyen, és bár csapattársa, Perez nem ért célba, a Red Bull így is bebiztosította a konstruktőri világbajnoki címet. A dobogóra Lando Norris és Oscar Piastri állhatott fel. A további pontszerzők: 4. Leclerc, 5. Hamilton, 6. Sainz, 7. Russell, 8. Alonso, 9. Gasly, 10. Ocon.
A Forma-1-es világbajnokság két hét múlva, a Katari Nagydíjjal folytatódik.
A Japán Nagydíj végeredménye:
Poz. Versenyző Csapat Körök Kül. 1 1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 53 1:30:58.421 2 4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 53 +19.387 mp 3 81 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 53 +36.494 mp 4 16 Charles Leclerc FERRARI 53 +43.998 mp 5 44 Lewis Hamilton MERCEDES 53 +49.376 mp 6 55 Carlos Sainz FERRARI 53 +50.221 mp 7 63 George Russell MERCEDES 53 +57.659 mp 8 14 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 53 +74.725 mp 9 31 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 53 +79.678 mp 10 10 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 53 +83.155 mp 11 40 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 52 +1 kör 12 22 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 52 +1 kör 13 24 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 52 +1 kör 14 27 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 52 +1 kör 15 20 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 52 +1 kör NC 23 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 26 Kiesett NC 2 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 22 Kiesett NC 18 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 20 Kiesett NC 11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 15 Kiesett NC 77 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 7 Kiesett