Verstappen a rajtnál meg tudta előzni a pole-ból induló Lando Norrist, a McLaren-pilótát azonban nem sikerült maga mögött tartania: végül 23 másodperces hátránnyal ért célba, a Red Bull előnye pedig egyre csak fogyatkozik úgy az egyéni, mint a konstruktőri pontversenyben. Verstappen szerint pánikra nincs ok, de javulniuk kell, mert a jelenlegi teljesítményük nem elég jó.
„Szerintem ez a hétvége összességében egyszerűen rossz volt. Meg kell értenünk a dolgot” — mondta a háromszoros világbajnok. „De az utóbbi néhány verseny sem volt igazán fantasztikus, ami már önmagában is kicsit aggasztó volt. De tudjuk, hogy nem kell pánikba esnünk. Csak próbálunk javítani a helyzeten, ezen dolgozunk. De a Forma-1 nagyon bonyolult.”
„A nyitóedzéstől egészen a versenyig nagyjából ugyanaz volt a beállításom. A korlátaink ugyanazok maradtak. Szóval ezt most nagyon nehéz megoldani. Úgy tűnik, hogy túl lassúak vagyunk, de most a gumikezelés is elég rossz volt. Ez kicsit furcsa, mert az utóbbi években általában elég jók voltunk ebben. Szóval valami mostanában elromlott az autóval, amit meg kell értenünk, és természetesen gyorsan ki kell javítanunk.”
Verstappen ugyanakkor azt mondja, az nem frusztráló számára, hogy az elmúlt évek sikerei és dominanciája után most nehezebb dolga van a Forma-1-ben.
„Előfordul, nemde? Sok jó évem volt. Vannak olyanok, akik soha nem nyertek versenyt a karrierjük során, szóval lehet ezt így is nézni. Ami engem illet, jelenleg nem a miénk a leggyorsabb autó. Vannak problémáink, amiket meg kell oldanunk, és ezen dolgozunk. Ez az egyetlen, amit erről mondhatok. Erre összpontosítunk. Még rengeteg verseny van hátra, sok különböző típusú pályával. Ez a hétvége egyszerűen nem volt a legjobb számunkra.”
A holland hozzátette, muszáj lesz megoldaniuk az egyensúllyal kapcsolatos problémákat — egyelőre azt sem tudja megmondani, mennyire lesznek ütőképesek a hétvégi Olasz Nagydíjon.
„Nem tudom. Egyszerűen megoldást kell találnunk az egyensúllyal kapcsolatos problémára. Szerintem ez már eleve sokat segítene a gumidegradáción is. Természetesen Monzában sok minden lesz új. Az aszfalt, a kerékvetők, még az 1-es és 2-es kanyarok kialakítása is. Ezeket is meg kell ismernünk. De tudjuk, hogy van egy kis tennivalónk.”