A stewardok a virtuális biztonsági autós periódusban történt esetleges kihágások kapcsán kezdtek el vizsgálódni a bakui verseny leintését követően: a futam hajrájában, az utolsó előtti körben Carlos Sainz és Sergio Perez balesete miatt lépett érvénybe a VSC-protokoll — a két versenyző a bakui pálya 3-as kanyarja előtt ütközött össze egymással.
A virtuális biztonsági autós szisztéma miatt előzni nem lehetett, a protokoll pedig a leintés után is érvényben maradt — ekkor azonban Max Verstappen megelőzte George Russellt, valamint Lando Norrist a célegyenesben, mielőtt a bokszba hajtott volna.
Az eset miatt a holland pilótát be is idézték, akárcsak az Alpine versenyzőit, Esteban Ocont és Pierre Gaslyt, valamint a Haas pilótáját, Nico Hülkenberget, hiszen mindannyian sárga zászló hatálya alatt előztek. Az említett pilóták jó eséllyel figyelmeztetéssel megússzák majd a történteket, a versenybírók mindenesetre beidézték őket.
Max Verstappen a leintés után azt mondta, ő sem számít büntetésre: „Igen, nem tudom. Mindent jól csináltam” – mondta a holland. „Áthaladtam a célvonalon, minden rendben volt. Kockás zászló.”
„Szerintem az utolsó körben, a verseny végén sok példát láttunk arra, hogy ugyanez történt, virtuális biztonsági autó, biztonsági autó. Bemész a bokszba, és az utolsó körben a versenyzők lassan előzik meg egymást, integetnek gratulálva, ilyesmi. Én is ezt tettem. Szóval kicsit meglepődtem.”