A 2024-es szezon elején a Red Bull domináns teljesítményt nyújtott, azonban májusban, a Miami Nagydíj környékén változott a csapat szerencséje. A McLaren jelentős fejlesztésekkel erősítette meg MCL38-as kódjelű autóját, amely versenyképes, győzelmekre képes géppé vált. Ezzel szemben a Red Bull saját bevallása szerint hibás fejlesztési irányt választott az RB20-as modell esetében.
A csapat kezdetben nehezen reagált a visszaesésre, legutóbbi győzelmük Verstappen júniusi, Spanyol Nagydíjon aratott sikeréig nyúlik vissza. A Red Bull azonban az utóbbi versenyeken már javuló tendenciát mutatott, és fokozatosan sikerült orvosolni az autó irányíthatósági problémáit.
A Red Bull teljesítményének nyári visszaesése során egyre több találgatás látott napvilágot, különösen az FIA által szigorított szabályozás kapcsán, amely az aszimmetrikus fékrendszerek használatát érintette. Az új szabályozás valójában egy 2026-os kiskaput zárt be, de annak hatálya visszamenőleg is alkalmazható volt a 2024-es szezonra. Az FIA ugyanakkor megerősítette, hogy a változtatás nem egy jelenlegi csapat gyakorlatának megakadályozása miatt történt. Ez azonban nem akadályozta meg a találgatásokat, amelyek szerint a Red Bull volt az, amelyik egy tiltott megoldást kényszerült eltávolítani az RB20-asból.
Max Verstappen a Motorsport.com című internetes portálnak adott exkluzív interjújában reflektált a történtekre, és enyhe derűvel reagált a világbajnok csapatot ért kritikákra.
„Az emberek mindig előrukkolnak valami újjal” – mondta Verstappen. „Nagyon furcsának találom, hogy hogyan találnak ki ilyen dolgokat, de ez van. Ez része a játéknak, én viszont inkább elengedem.”
„Már 10 éve vagyok a Forma-1-ben, és nem pazarlom az időmet ilyen történetekre. Őszintén szólva alig olvasok bármit is az F1-ről. Természetesen néha látok valamit, vagy valaki megkérdezi: ‘Láttad, mit mondott ez vagy az?’ De mindig azt mondom, hogy mindenki azt gondol, amit akar, én nem fogom erre pazarolni az energiámat. Szóval nem igazán érdekel, mit mondanak mások.”
A Red Bull kritikákat kapott a rivális csapatoktól a teljesítménybeli visszaesés és a háttérben zajló hatalmi harcok miatt is. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown például kijelentette, hogy a Red Bull destabilizálódott, és egy alkalommal „mérgező környezetnek” nevezte a csapatnál uralkodó légkört.
„Azok, akik ilyen dolgokat mondanak, inkább a saját csapatukra kellene, hogy koncentráljanak” – reagált Verstappen, amikor szóba került a téma. „Ez nem kifejezetten Zak Brown ellen szól, ez mindenkire vonatkozik. Az embereknek magukra kellene összpontosítaniuk, én is ezt teszem.”
A Red Bull és a McLaren közötti rivalizálás már a pályán is kiéleződött, hiszen a McLaren átvette a vezetést a konstruktőri bajnokságban, Lando Norris pedig Verstappen kihívójává vált a pilóták versenyében. Ausztriában még egy ütközés is történt a két versenyző között. Verstappen azonban úgy véli, hogy a helyzet nem lesz olyan feszült, mint a 2021-es világbajnoki harc során, amikor Lewis Hamiltonnal és a Mercedesszel kellett megküzdenie.
„Igen, mert most négy csapat van az élmezőnyben, míg akkoriban csak két pilóta volt az élen” – magyarázta a holland. „Természetesen a 2021-es az első világbajnoki címem volt, így már eleve az is teljesen más volt. Most már egy kicsit nyugodtabb vagyok ezzel kapcsolatban.”
„Természetesen győzni akarok, és mindent megteszek, hogy megóvjam ezt az 52 pontos előnyt, de az érzés teljesen más, mint 2021-ben.”