A Red Bull Racing német versenyzője, Sebastian Vettel végzett az élen az e heti tesztek második napján a spanyolországi Barcelonában, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a számos új szabályt magával hozó 2009-es idényre.
A Red Bull Racing német versenyzője, Sebastian Vettel végzett az élen az e heti tesztek második napján a spanyolországi Barcelonában, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést a számos új szabályt magával hozó 2009-es idényre.
Sebastian Vettel nem is kezdhette volna jobban első tesztprogramját a Red Bull Racing versenyzőjeként a spanyol ringen, ahol a Toro Rosso triója előtt, az első pozícióban végzett.
Vettel volt az egyedüli versenyző, aki 1:20 alá tudta vinni a köridőt, és 1:19.751-es idejével, négy tizeddel múlta felül a mögötte befutó Takuma Satót.
A japán pilótát Sebastien Bourdais és Sebastien Buemi követte, akik szintén harcban vannak még a faenzai kiscsapat versenyzői üléséért. A triót mindössze két tized választotta csak el egymástól.
A McLaren tesztpilótája, Gary Paffett zárta az első öt sorát, aki az MP4/23-as, és az MP4/23K, azaz a KERS rendszerrel szerelt modellt is tesztelte a nap folyamán. A brit pilóta egyedüliként dolgozott a wokingiaknak, hiszen Pedro de la Rosa a Force Indiánál volt szolgálatban.
Paffett a KERS-szel szerelt autóval kezdett, ám mivel gond volt az olajnyomással, a csapat úgy döntött, elővigyázatosságból visszatér a sima MP4/23-as modellhez.
A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica a hatodik helyen végzett csapata 2009-es aerodinamikai csomaggal ellátott átmeneti autójával, és elégedetten nyilatkozott a teszt után.
“Természetesen rengeteg leszorító erőt veszítettünk a 2008-as autóhoz képest, azonban mivel visszatértünk a slick gumikhoz, jóval nagyobb a tapadásunk a lassú kanyarokban, így meggyőződésem, hogy a további fejlesztésekkel nem lesz komolyabb különbség a 2009-es, illetve a 2008-as autók között” – mondta Kubica.
Nico Rosberg egyedüliként tesztelt a Williams istállónál, a német pilóta a hetedik lett Jenson Button előtt, aki a Honda átmeneti, új első szárnyával szerelt autójával rótta a köröket.
A brackley-i bázisú csapat másik autóját ismét Lucas di Grassi vezette, aki a tízedik helyre kormányozta az RA108-as modellt, mellyel nem kevesebb, mint 110 kört tett meg. A brazil pilóta holnap átadja a volánt honfitársának, Bruno Sennának.
A Renault továbbra is Nelson Piquet-vel és Giedo van der Gardéval volt jelen a mai teszten, akik mindketten a Bridgestone slick abroncsain dolgoztak.
“Hasonló nap volt, mint a tegnapi, a slick gumikon és a beállításokon dolgoztunk, megpróbáltuk szimulálni a jövő évi beállításokat” – mondta Piquet. “Egy kicsit hidegebb volt, mint tegnap, de a pálya állapota nem volt túl rossz, és nem volt problémánk az autóval, így sokat tudtunk körözni.”
A Ferrari Luca Badoerrel és Marc Genével körözött. Az olasz gárda versenyzői a 12., illetve a 13. helyen végeztek. Badoer a motorra és a váltóra, Gené a beállításokra koncentrált.
“Megpróbáltunk mindentől megszabadulni, hogy elérjük a jövő évi leszorító erő szintet” – mondta Gené. “Azonban legfőképpen a slick gumikon dolgoztunk. Nem tudtam direktben összehasonlítani őket, azonban úgy tűnik, hogy a nagyobb tapadás kompenzálja a kisebb leszorító erő szintet.”
“Luca eközben a megbízhatóságon dolgozott, különös tekintettel a motorra, melynek jövőre 50%-kal kell többet kibírnia.”
De la Rosa a lista alján végzett a Force Indiával.
Teszteredmények, Barcelona, 2. nap:
1. S. Vettel Red Bull Racing RB4 1:19.751 70 2. T. Sato Toro Rosso STR3 1:20.017 +0.266 79 3. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:20.034 +0.283 48 4. S. Buemi Toro Rosso STR3 1:20.223 +0.472 99 5. G. Paffett McLaren MP4-23 1:21.340 +1.589 70 6. R. Kubica BMW Sauber F1.08 1:21.521 +1.770 76 7. N. Rosberg Williams FW30 1:21.525 +1.774 113 8. J. Button Honda RA108 1:21.770 +2.019 110 9. A. Sutil Force India VJM-01 1:22.073 +2.322 58 10 Di Grassi Honda RA108 1:22.283 +2.532 100 11. N. Piquet. Renault R28 1:22.348 +2.597 85 12. L. Badoer Ferrari F2008K 1:22.425 +2.674 116 13. M. Gene Ferrari F2008K 1:22.772 +3.021 31 14. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:22.945 +3.194 81 15. der Garde Renault R28 1:23.250 +3.499 37 16. de la Rosa Force India VJM-01 1:23.499 +3.748 86