A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel úgy érzi, nagy kockázatot vállaltak azzal, hogy egy kerékcserével próbálták meg teljesíteni a Monacói Nagydíjat, azonban úgy érzi, ez volt az egyetlen esélyük a győzelemre.
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel úgy érzi, nagy kockázatot vállaltak azzal, hogy egy kerékcserével próbálták meg teljesíteni a Monacói Nagydíjat, azonban úgy érzi, ez volt az egyetlen esélyük a győzelemre.
A verseny első biztonsági autós periódusában a német versenyző úgy döntött, riválisaival ellentétben nem hajt a bokszba, így a Pirelli lágy keverékű abroncsain egy elképesztő, 56 körös etapot teljesített.
Vettelt a futam utolsó harmadában komoly nyomás alatt tartotta a ferraris Fernando Alonso, valamint a McLaren versenyzője, Jenson Button, és miután Petrovék baleset nyomán ismét pályára hajtott a biztonsági autó, a Red Bullnak lehetősége volt kicserélni az abroncsokat a bajnoki éllovas autóján.
„Ez fantasztikus” – lelkendezett Vettel idei ötödik győzelme után.
„Nagyon hosszú verseny volt és nagyon hosszú út vezetett a kockás zászlóig, időnként pedig elég távolinak tűnt a győzelem. A biztonsági autó bejött, visszavettük a vezetést, de elég nehéz volt elöl maradni. Nehéz előzni itt, de sokkal jobb volt a tapadásuk. Kihívtak a bokszba, de kint akartam maradni, mert ez volt az egyetlen esélyem a győzelemre.”
„Egyre közelebbinek tűnt, hat körrel a vége előtt pedig félbeszakították a versenyt. Nyilván küszködtem a gumikkal, de azt gondolom, végigcsinálhatjuk velük a futamot.”
„Aztán megláttam a piros zászlót, és jó hallani, hogy Vitaly [Petrov] rendben van. Le tudtuk cserélni a gumikat, megszabadulhattam az elhasznált abroncsoktól, aztán volt egy rövid sprintfutamunk, ami elvezetett a kockás zászlóig.”
Vettel hozzátette, kockázatos taktikát választottak, azonban ez volt az egyetlen esélyük arra, hogy megnyerjék a versenyt, és elismeri, a biztonsági autós periódus nélkül Jenson Button utolérhetetlen lett volna.
„Kockáztattunk. Nyerni akartunk és ennek meglett a jutalma. Boldog vagyok és ez egy rendkívüli elismerés. Ez a verseny egyike a legjobbaknak az egész évben, nyilván nagyszerű dolog megnyerni.”
„Azt hiszem, ha nem lett volna az első biztonsági autós periódus, nehéz lett volna megverni Jensont, hiszen nagyon messze volt, de ott volt a Safety Car. Vigyáznunk kellett a gumikra, még nyomás alatt is.”
„Két éve a hátsó gumijaim teljesen elfogytak a végére. Sokáig Felipe [Massa] előtt maradtam, ám végül el tudott menni mellettem. Tanultunk ebből. Tavaly az autó jó volt, idén pedig elég jó ahhoz, hogy nyerjek. Nagyon boldog vagyok.”