Rendkívül boldogan nyilatkozott élete első monacói győzelmét követően a Red Bull Racing világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel.
Rendkívül boldogan nyilatkozott élete első monacói győzelmét követően a Red Bull Racing világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel.
A német versenyző Monacóban idén ötödször állhatott fel a dobogó legfelső fokára, így toronymagasan – 58 pontos előnnyel – vezeti a világbajnoki tabellát Lewis Hamilton előtt.
Vettel a versenyt követően egy interjúban elmondta, rendkívül izgalmas hétvégén van túl, vasárnap délután pedig egy nagyon érdekes taktikai küzdelem bontakozott ki.
„Azt hiszem, nagyszerű versenyt láthattak a rajongók – a cockpitből nézve pedig még inkább egy thrillerre hasonlított” – mondta Vettel vasárnap este.
„Szerintem senki sem tudta igazán, melyik stratégia fog működni itt – így mi sem. Azt feltételeztük, hogy egy kiállással nem lehet megcsinálni ezt a futamot, még ha mi majdnem meg is tettük. Szerintem be tudtuk volna fejezni a versenyt csupán két garnitúra gumival.”
Vettel számára nehezen alakult a verseny, első – és egyetlen – bokszkiállásánál ugyanis a csapat egy kommunikációs félreértés folytán hibázott, így a német versenyző elveszítette a vezetést a mclarenes Jenson Buttonnal szemben.
„Nos, az első kiállás nem olyan volt, mint kívántam. Ha az ember 3-4 másodpercig, vagy még tovább ül az autóban, az végtelenségnek tűnik” – magyarázta a címvédő.
„Ez a hiba a vezetésbe került, és egy ponton a különbség az élen állóhoz képest olyan nagy volt, hogy a győzelem nagyon távolinak tűnt. Utána viszont megfordult a verseny.”
„Kihívtak a bokszba, de aztán úgy döntöttünk, kint maradunk, mert a legrosszabb esetben is harmadikként értem volna célba, és úgy is értékes pontokat szereztünk volna. Ebben a fázisban nem tudtam, milyen taktikán van Jenson [Button], de hirtelen a biztonsági autós fázis megkönnyítette a dolgomat.”
A bajnoki éllovas hozzátette, a verseny utolsó harmada rendkívül izgalmakat tartogatott, ám a lekörözéskor kialakult káoszban szerencsére megtalálták a győzelemhez vezető utat.
„Az utolsó hat körben – amikor mindenki a lágyakra (a szuperlágyakra – a szerk.) váltott a piros zászló után – csak haza kellett hoznom a győzelmet. Higgyék el, nem sétagalopp 60 kört végigszáguldani egy garnitúra abronccsal.”
„Azt hiszem, az első kerék nehezen ment fel, ami miatt pozíciót veszítettünk Jensonnal szemben, így a más keverékű gumival el tudott húzni. Volt már pár bokszkiállásunk az idei évben, és mindegyiket parádésan teljesítettük – ma volt az első és egyetlen hibánk. Összességében viszont fantasztikus munkát végzett a csapat, velem együtt kockáztattak.”
„Nagy volt a felfordulás. Sok autó van előtted, és persze ilyenkor megkapják a kék zászlót, hogy jelezzék nekik, a versenyt vezető közeledik feléjük, de emellett ők is pozíciókért küzdöttek, szóval meg kellett próbálni megtalálni a rést, tudván, hogy mögötted ketten a jobb gumikkal arra várnak, hogy előzzenek.”
„Szóval bármilyen rést is látsz, megpróbálsz bebújni, és őszintén szólva nem sok mindent láttam a balesetből. Ott volt egy autó a falban a 12-es kanyarban, egy a 14-esben, aztán egy újabb a 16-osban. Láttam Lewist [Hamilton] törött hátsó szárnnyal. Végül sikerült egy darabban tartani az autót, és megtalálni az utunkat a káosz közepette.”