Sebastian Vettel elmondta, hogy szíve szerint az utolsó körökben is keményen hajtott volna, ha csapata nem szól a fülére, hogy vegyen vissza, és tartsa pozícióját. A német pilóta követte az utasítást, és csapattársa mögött a harmadik helyen futott célba.
Sebastian Vettel elmondta, hogy szíve szerint az utolsó körökben is keményen hajtott volna, ha csapata nem szól a fülére, hogy vegyen vissza, és tartsa pozícióját. A német pilóta követte az utasítást, és csapattársa mögött a harmadik helyen futott célba.
Annak ellenére, hogy a pole pozícióból vághatott neki a Török Nagydíjnak, ahol eddig csak az élről indulók nyertek, Vettel a harmadik helyen végzett, miután egy vezetői hiba miatt már az első körben átadta vezető pozícióját Jenson Buttonnak, aki élt a lehetőséggel, és megnyerte a versenyt.
Riválisaival ellentétben, Vettel kettő helyett három kiállásos stratégián volt, és csapata akkor sem változtatott ezen, mikor az első körben borult a sorrend.
A német pilóta végül az utolsó etapban csapattársa, Mark Webber mögé került, és bár rohamléptekben csökkentette a különbséget és zárkózott fel, csapata a fülére szólt, és burkoltan ugyan, de közölte vele, hogy ne kockáztasson, és ne előzzön.
“Nem mondták azt, hogy előzzem meg Markot, azt mondták, hogy Mark gyorsabb, így hozzá hasonlóan, mi is lejjebb állítottuk a motort” – mondta Vettel. “Ha az első helyről indulsz, akkor a győzelem a célod, és nem jó, ha már az első körben elveszted a vezető pozíciót.”
“Ha látod, hogy valaki gyorsabb nálad, azt nem könnyű nézni. A harmadik voltam, ami nem igazán töltött el boldogsággal, azonban a végéig keményen hajtottam. Aztán a motort lejjebb állítottuk, de inkább mentem volna gyorsan az utolsó körökben, mint csak körözgetve.”
Vettel azonban tisztában van azzal, hogy vélhetően akkor sem szerezhette volna meg az első helyet, ha nem veszíti el vezető pozícióját az első körben, ugyanis elmondása szerint Button egyszerűen túl gyors volt Isztambulban.
“Nem hiszem, hogy más lett volna a helyzet, mert Jenson nagyon gyors volt a mai nap, és szerintem akkor sem tudtam volna magam mögött tartani, ha nem hibázom az első körben” – magyarázta a német pilóta, aki csakis magát okolja a vezetői hiba miatt, de azt nem érti, csapata miért nem változtatott stratégiáján, mikor elvesztette vezető helyét.
“Mikor láttuk, hogy Jenson már nincs mögöttünk, azt gondoltam, hogy átállunk két kiállásra. Aztán a második etapban beragadtam Jenson mögé. Majdnem megelőztem, volt egy esélyem, de nagyon necces volt, és aztán időt vesztettem. Úgy tűnik, hogy a három kiállásos stratégia nem volt olyan gyors, mint a két kiállásos.”