Sebastian Vettel diktálta a tempót az e heti teszt második napján Barcelonában, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést. A Red Bull német pilótáját Alguersuari és Alonso követte az első háromban.
Sebastian Vettel diktálta a tempót az e heti teszt második napján Barcelonában, ahol a csapatok tovább folytatták a felkészülést. A Red Bull német pilótáját Alguersuari és Alonso követte az első háromban.
Akárcsak pénteken, a barcelonai tesztsorozat második napján is a Red Bull Racing fiatal versenyzője, Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt: a regnáló világbajnokot meglepetésre a toro rossós Jaime Alguersuari, valamint Fernando Alonso követte.
Száraz pályán, napos időben folytathatták a tegnap megkezdett munkát a barcelonai Circuit de Catalunyán a Forma-1 csapatai. A nyitónaphoz hasonlóan a mezőny valamennyi alakulata képviseltette magát, mi több, néhány gárda két versenyzőt is pályára küldött szombaton.
A legjobb köridőt – akárcsak pénteken – a red bullos Sebastian Vettel érte el. A német versenyző és csapata a délelőtt során a bokszkiállásokat gyakorolta, és majd legjobbját [1:23.315] egy két mért kört számláló etap során futotta.
A Red Bull produktív napot zárt, hiszen délután egy versenyszimulációt is megpróbáltak teljesíteni, ám a csapat munkáját előbb egy piros zászló, később pedig Vettel autójának meghibásodása nehezítette.
Tovább folytatja a remek szereplést a Toro Rosso alakulata: az olasz istálló fiatal tehetsége, Jaime Alguersuari 97 kör megtételét követően másodikként végzett, alig 2 tizedmásodperccel lemaradva Vettelhez képest. A spanyol versenyző délelőtt néhány rövidebb etapot teljesített, később pedig egy hosszabb távot is futott az STR6-os versenyautóval. Legjobb köridejét egy négy mért körös etapon futotta.
Habár eddig rendkívül megbízhatónak tűnt az új versenyautó, a technika ördöge a Ferrarinál is felütötte a fejét a mai napon. A csapat színeiben tesztelő Fernando Alonso ugyan 90-szer körbement a barcelonai pályán, ám előbb egy elektronikai, később pedig egy mechanikai meghibásodás is hátráltatta.
A kényszerszünet után a kétszeres világbajnok jó tempót tudott diktálni a hosszabb etapokon is, végül az utolsó fél órában feljött a harmadik pozícióba, megelőzve a williamses Rubens Barrichellót.
A Renault alakulata a KERS tegnapi meghibásodása miatt ma mind Nick Heidfeldet, mind Vitaly Petrovot autóba ültette. Előbbi versenyző bizonyult gyorsabbnak: 1 másodperces hátrányban végzett az ötödik helyen, míg Petrov jelentős lemaradással (+3.569) csak tizenegyedik lett.
Heidfeld mögött a nap legszorgalmasabb versenyzői, Kamui Kobayashi és Nico Rosberg zártak. A Mercedes GP német tehetsége hosszabb etapokkal kezdte a napot, ám mai legjobb köridejét egy két mértkörös távon érte el.
Nem alakult túl jól a McLaren-Mercedes napja sem. A csapat világbajnok versenyzője, Jenson Button a délelőtt nagy részét a bokszban töltötte, az új autónál ugyanis hidraulikai problémák léptek fel, mely miatt végül 54 kört tett meg ma, és végzett a nyolcadik pozícióban.
Noha délelőtt nagyon versenyképesnek tűnt, kénytelen volt kihagyni a délután nagy részét a Force India versenyzője, Paul di Resta. A DTM sorozat korábbi bajnoka ugyanis autójával kicsúszott az 1-es kanyarban, így csak kilencedikként zárt.
A Forma-1 mezőnyéhez tavaly csatlakozott alakulatok közül ezúttal is a Lotus bizonyult a legjobbnak: a csapat finn versenyzője, Heikki Kovalainen tizedik lett, noha mindenképpen meg kell említeni, hogy a gárda napja nem volt felhőtlen, hiszen néhány mechanikai hiba miatt értékes időt veszített.
A maláj tulajdonban lévő istálló egyébként az angolai Ricardo Teixeirának is lehetőséget biztosított a második tesztnapon: a fiatal versenyző első tesztjén jelentős hátrányban az utolsó helyen zárt.
A HRT színeiben ma bemutatkozott a Force Indiától távozott Tonio Liuzzi: az olasz pilóta 70 kört tett meg, és célja elsősorban az volt, hogy megszokja a spanyol kiscsapat gyengécske versenygépét. Liuzzi végül 3,7 másodperccel lemaradva Vetteltől 12. lett, és a virgines TImo Glockot is maga mögé utasította.