Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, ahol az eső miatt a biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny. A német versenyző mögött csapattársa, Mark Webber végzett a második helyen, mellyel a Red Bull Racing kettős győzelmet ünnepelhetett.
Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott a Kínai Nagydíjon, ahol az eső miatt a biztonsági autó mögül rajtolt el a mezőny. A német versenyző mögött csapattársa, Mark Webber végzett a második helyen, mellyel a Red Bull Racing kettős győzelmet ünnepelhetett.
Bár a pénteki szabadedzéseken, és az időmérőn napos, meleg idő fogadta a versenyzőket, az időjárás képe teljesen megváltozott vasárnapra.
A hőmérséklet közel 15 fokot esett, a pálya 19 fok volt a kezdés időpontjában, nem is beszélve arról, hogy szakadt az eső, ezért nem meglepő, hogy versenyirányítás úgy döntött, a biztonsági autó mögül indítja el a szezon harmadik futamának helyet adó Kínai Nagydíjat.
A csapatok folyamatosan kérdezték versenyzőiket, hogy milyennek találják a pálya állapotát, ami megosztotta őket. Egyesek azt gondolták, el lehetne indítani a futamot, mások viszont arra panaszkodtak, hogy több helyen vízátfolyások vannak a pályán.
Bár a tempó nem volt nagy, az üzemanyag fogyott az autókból, így azok közül, akik könnyű autóval (pl. az első három) kezdték meg a futamot, egyre nagyobb bajban voltak. A második rajtpozíciót megszerző Fernando Alonso ki is hajtott a boxba üzemanyagért, mellyel visszacsúszott a mezőny végére, miközben jelezték, hogy elengedik a mezőnyt a nyolcadik körben.
Az élen álló Sebastian Vettel azonnal meglépett a többiektől, könnyű autójával folyamatosan lopta a távolságot közte és csapattársa, Mark Webber között, akit a Brawn GP duója követett, akik jól megtankolt autóval vágtak neki a futamnak, így már az új rajtnál tudni lehetett, hogy csak idő kérdése, mikor állnak az élre.
Eközben a világbajnoki címvédő, Lewis Hamilton agresszíven támadta ellenfeleit nehéz autójával, és körök alatt feljött az 5. helyre, ám az agresszivitás visszaütött, többször is megpördült, és csak a szerencsének volt köszönhető, hogy nem okozott balesetet.
Egyértelműen azok a versenyzők jártak jól, akik nehéz autóval kezdték meg a futamot, amit az is bizonyít, hogy Massa a 13. körben már Trulli előtt, a hatodik helyen járt a Ferrarival, és kicsúszása után Hamilton ismét rákapcsolt.
Ahogy arra számítani is lehetett, miután a Red Bull duója kiállt tankolni, a Brawn versenyzői álltak az élre, akik jóval nehezebb autóval kezdték meg a versenyt.
Az első komolyabb versenybalesetre sem kellett sokat várni, a vizes pálya csak úgy szedte áldozatait. A BMW Sauber lengyel versenyzője, Robert Kubica hátulról telibe találta Trulli Toyotáját a célegyenesre ráfordító kanyarban, ami miatt azonnal beküldték a biztonsági autót.
A kiállások után változott a sorrend, Vettel vette át a vezetést a biztonsági autó mögött, akit Button követett, míg Massa autózott a harmadik pozícióban. A Ferrari brazilja azonban még nem volt kint tankolni, és pillanatok alatt az is biztossá vált, hogy már nem is áll ki, ugyanis megállt alatta az autója, és feladta a küzdelmet.
Vettel kis híján komoly bajba került, ugyanis a mögötte autózó Sebastien Buemi hátulról eltalálta, de szerencsére nem sérült meg autója, ellenben a svájci újoncnak első orrkúpot kellett cserélnie. A sors iróniája lett volna, ha Vettel kiesik emiatt, hiszen 2007-ben éppen ő volt az, aki ilyen körülmények között kiütötte a második helyen autózó Webbert Fujiban.
A mezőnyt a 22. körrel a vége előtt engedte el a biztonsági autó. Vettel azonnal meglépett a többiektől, és néhány kör alatt majd’ tíz másodpercet adott Buttonnak, akit egyre nagyobb nyomás alatt tartott a mögötte autózó Webber.
A Brawn brit pilótája az egyik kanyart el is vétette, így az ausztrál elment mellette, tehát ismét a Red Bull két pilótája állt az élre, akik másodpercekkel gyorsabb köröket futottak, mint a többiek.
Az utolsó kiállások előtt ideiglenesen változott a sorrend az élen, ám Vettel olyan hihetetlen tempót diktált az esőben, hogy a futam végéig megtankolt autójával simán elment Button mellett, akinek akkor még hátra volt egy kiállása.
Vettel a végén már elvette a gázt, ahogy Webber is lemondott arról, hogy befogja csapattársát, hiszen a harmadik helyen autózó Button, már több mint fél perccel volt lemaradva mögöttük.
A német versenyző ezzel az első pole pozíció után, az első futamgyőzelmet is megszerezte a Red Bull Racingnek, sőt az energiaital-gyárosok kettős győzelmet ünnepelhettek, Webber második helyével.
A harmadik és a negyedik pozícióban a Brawn duója végzett, Button, Barrichello sorrendben, akit a McLaren egy kiállásos stratégiával versenyző párosa, Kovalainen és Hamilton követett.
Sokáig úgy volt, hogy Hamilton megpördülése után a Force India német versenyzője, Adrian Sutil megszerezheti csapata első pontjait, ám néhány körrel a leintés előtt csúnyán összetörte autóját, és feladta a küzdelmet.
Az utolsó pontszerző helyeken Timo Glock, és a Sebastian Buemi zárt. A mezőny másik két világbajnoka, Fernando Alonso és Kimi Raikkönen csak a kilencedik, illetve a tízedik helyig jutott.
A Renault spanyolja sokáig pontszerző helyen autózott, ám egy késői kicsúszás miatt visszacsúszott. A Ferrari egy újabb borzalmas versenyt teljesített, és 1981 óta először áll pont nélkül három futam után a bajnokságban.
Kínai Nagydíj, verseny:
1. Vettel Red Bull-Renault (B) 1h57:43.485
2. Webber Red Bull-Renault (B) + 10.970
3. Button Brawn GP-Mercedes (B) + 44.975
4. Barrichello Brawn GP-Mercedes (B) + 1:03.704
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 1:05.102
6. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1:11.866
7. Glock Toyota (B) + 1:14.476
8. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:16.439
9. Alonso Renault (B) + 1:24.309
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:31.750
11. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:34.156
12. Raikkonen Ferrari (B) + 1:35.834
13. Kubica BMW Sauber (B) + 1:46.853
14. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1 kör
15. Rosberg Williams-Toyota (B) + 1 kör
16. Piquet Renault (B) + 2 körLeggyorsabb kör: Barrichello, 1:52.592
Kiesők:
Sutil Force India-Mercedes (B) 51
Nakajima Williams-Toyota (B) 44
Massa Ferrari (B) 23
Trulli Toyota (B) 19