A Forma-1 regnáló világbajnoka, Sebastian Vettel a Maláj Nagydíj helyszínén újságíróknak nyilatkozva elárulta, nem aggódik amiatt, hogy a magas hőmérsékletek miatt hátrányba kerülhet a Red Bull alakulata a hétvégi versenyen.
A Forma-1 regnáló világbajnoka, Sebastian Vettel a Maláj Nagydíj helyszínén újságíróknak nyilatkozva elárulta, nem aggódik amiatt, hogy a magas hőmérsékletek miatt hátrányba kerülhet a Red Bull alakulata a hétvégi versenyen.
Ausztráliában Vettel és csapata remekül dolgozott, hiszen az első rajtkocka megszerzése után sima győzelmet arattak, mi több, a gárdának a Pirelli abroncsok ideális hőmérsékletre melegítése sem okozott gondot, ellentétben például a Ferrarival.
Ebből kifolyólag sokan arra számítanak, hogy az energiaital-gyárosok küszködhetnek majd Sepangban, hiszen az RB7-es versenygép valamelyest agresszívebben bánik az abroncsokkal, Vettel azonban elmondta, véleménye szerint emiatt nem lesz hátrányban csapata.
„Nem aggódunk emiatt. Ez egy teljesen más pálya, más a karakterisztikája és más igényeket támaszt a gumikkal és az autókkal szemben is” – nyilatkozta Vettel az Autosport kérdésére.
„Ausztráliában nem okozott gondot az, hogy megfelelően működésre bírjuk az abroncsokat. Nem félünk attól, hogy most gondban leszünk. De ez majd holnap kiderül, dolgoznunk kell rajta.”
„Minket nem érint ez. Meglepődnénk, ha így történne.”
A német tehetség hozzátette, természetesen nagyon örül annak, hogy győzelemmel kezdte az évet, ám kijelentette, kizárólag a következő versenyre összpontosít, hiszen szeretne hasonlóan jó eredményt elérni.
„Ausztrália már a múlté. Már beleraktuk a kis táskánkba, sok pontot gyűjtöttünk, de magunk mögött kell hagynunk és az előttünk álló feladatra kell koncentrálunk.”
Vettel továbbá elmondta, komoly esély van arra, hogy Malajziában eső hátráltatja majd a csapatokat, ám nem tart attól, hogy emiatt hátrányba kerül majd a Red Bull közvetlen riválisaival szemben.
„Nem aggódom addig, amíg jók vagyunk. Esőben nagyobb eséllyel történnek hibák, rosszra fordulhatnak a dolgok és sokkal kaotikusabbá válhatnak. Persze ha az autó nagyon gyors és jó versenyeid vannak szárazon, miért lenne kockázatos az ismeretlen? Ez mindenkit ugyanúgy érint. Van esély a hibázásra szárazon is, a lehetséges négy bokszkiállással. Ez ugyanúgy érint minket, mint másokat.”