Sebastian Vettel nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy az FIA a hétvégi Magyar Nagydíjtól betiltja azt a motorvezérlés-beállítást, amit az elmúlt versenyeken használt.
Sebastian Vettel nem tulajdonít különösebb jelentőséget annak, hogy az FIA a hétvégi Magyar Nagydíjtól betiltja azt a motorvezérlés-beállítást, amit az elmúlt versenyeken használt.
A Red Bull alakulatának versenygépét a Német Nagydíjon vette górcső alá az FIA, és a technikai delegátus vezetője, Jo Bauer már akkor nehezményezte, hogy az energiaital-gyárosok csökkentik a nyomatékot a középső fordulatszám tartományban, ami aerodinamikai előnyhöz juttathatja őket.
A szövetség szerdán nyilvánosságra hozta, hogy változtat a szabályokon, és bezárja a kiskaput, így a Red Bullnak módosítania kell motorvezérlésén, ami egyesek szerint hátrányba sodorhatja őket.
Vettel azonban a Magyar Nagydíjon újságírói kérdésre elmondta, hogy minimális lesz a változás, éppen ezért nem is tulajdonít ennek különösebb jelentőséget, csupán a média fújja fel ismét az esetet.
„Természetesen sok a találgatás, sokat beszéltek erről szombat este és vasárnap reggel, ami nem tett nekünk jót a versenyfelkészülés szempontjából Hockenheimben” – mondta a német világbajnok.
„Mindössze egy órával a verseny előtt tudtuk meg, hogy mi fog történni, megértettük és örültünk annak, hogy a rajtrácson lehetünk. Az is nyilvánvaló volt, hogy itt még nincs vége. De hogy őszinte legyek, a média és a többi csapat felkapta a témát, és már nem is arról szólt az egész, hogy mi mit csinálunk.”
Hogy milyen mértékű lesz a különbség, illetve hátrányba kerülnek-e a változtatás miatt, Vettel így folytatta:
„Ha megnézzük az idei autókat, akkor látható, hogy teljesen mások, mint a tavalyi évben voltak, a szabályok megváltozása miatt, illetve amiatt, hogy már nem fújhatjuk a diffúzort a kipufogógázokkal” – magyarázta.
„Ha megnézzük, hogy a csapatok mit szeretnének elérni, hasonló a helyzet, mint tavaly volt: mindenki a legjobbat akarja kihozni magából. Én elég magabiztos vagyok, hogy semmi nem fog változni a módosításokkal.”
„A mi autónk volt a leggyorsabb Hockenheimben, ami örömteli, és most csak minimálisan tér el attól. Azonban nagyon nehéz pontosan megmondani, hogy két tizedet, vagy fél tizedet, vagy semmit nem fog jelenteni a módosítás. Ezt nem lehet mérni.”